בית המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל לא ייהרס

נשיאת בית המשפט העליון, דחתה את הבקשה לדיון נוסף בבג"ץ על הריסת בית המחבל שהרג את לוחם גולני, עמית בן יגאל ז"ל. בדבריה כתבה: "הלב דואב על אובדן חייו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל ועל השבר הגדול שנבקע בחיי בני משפחתו. ליבי עימם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/10/20 17:01 כ בתשרי התשפא

בית המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל לא ייהרס
עמית בן יגאל ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בג"ץ דחה היום (ה') את בקשת הממשלה לקיים דיון נוסף על הריסת בית המחבל שהרג את לוחם גולני, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כתבה בהחלטתה כי "ההלכה הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע - הגם שהיא נושאת משקל – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף".

בסיכום ההחלטה הוסיפה הנשיאה וציינה: "הלב דואב על אובדן חייו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל ועל השבר הגדול שנבקע בחיי בני משפחתו ויקיריו שלעולם לא יתקון. ליבי עימם". 

נזכיר, כי בן יגאל נהרג במהלך פעילות מבצעית בשומרון לפני כחמישה חודשים. במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר, הושלכה אבן לעבר החייל, ככל הנראה מהבית האחרון בכפר, ופגעה ישירות בראשו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בבמצב קשה מאוד, ושם נקבע מותו.

"בג"ץ יורק בפרצופם של לוחמי צה"ל והמשפחות השכולות ופוגע בהרתעה", אמר בתגובה ח"כ אריאל קלנר (הליכוד). "מה שמזעזע לא פחות זו העובדה שמדובר בפסק דין שבו הרכב מקרי של שני שופטי שמאל קיצוני מני מזוז וג'ורג' קרא הם אלה שפסקו כנגד יעל וילנר. אפילו בבג"ץ רוב השופטים מקבלים את עמדת מערכת הביטחון לגבי הרס בתים. לכן הגשתי לפני כחודש הצעת חוק שתחייב את בג"ץ לדון בעתירות מעין אלה בהרכב מלא. הגיעה העת לשים סוף להפקרות".

בתנועת "אם תרצו" הגיבו להחלטת הנשיאה חיות. "משיכת הזמן של הנשיאה חיות במתן החלטה בנוגע לדיון חוזר בנושא הריסת בית המחבל היא אצבע בעין למלחמה בטרור של ממשלת ישראל". עוד אמרו באם תרצו: "רציחתם של לא מעט אזרחי ישראל כולל זו של לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד הייתה יכולה להימנע לו שופטי בג"ץ לא היו פוסקים לטובת משפחות המחבלים ובכך פוגעים שוב ושוב בהרתעה הישראלית ומונעים ממערכת הביטחון להרוס בתי מחבלים".

(לכידת המחבל שהרג את בן יגאל)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן