לילה שביעי של תקיפות בעזה

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתיות תת קרקעיות של חמאס. הירי הגיע בעקבות יותר מ-20 שרפות פרצו אתמול בעוטף עזה כתוצאה מבלונים. השרפות התקיימו במספר מוקדים וגרמו להרס של כ-150 דונם מקרקעי ייעור

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 07:20 כח באב התשפ

לילה שביעי של תקיפות בעזה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (ג') מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. בהודעת הדובר נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום". התקיפות של צה"ל בעזה כללו תשתיות תת-קרקעיות של חמאס בעזה. זהו לילה שביעי רציף שצה"ל תוקף בעזה בעקבות הפרחת בלוני תבערה. 

במהלך היממה האחרונה יותר מ-20 שרפות פרצו אתמול בעוטף עזה כתוצאה מבלונים בין מוקדי השריפות: יער כיסופים, יער בארי ויער שוקדה, כאשר על פי רשות הטבע והגנים נשרפו אמש כ-150 דונם נשרפו במקרקעי ייעור. בנוסף אמש פרצה שרפה בגן ילדים בשדרות, ודווח כי בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה נחת בחצר. הגן היה ריק ולא היו נפגעים, אך נגרם נזק. 

בתחילת השבוע נרשמו לפחות שלושים שרפות שונות בשטחי עוטף עזה, שנגרמו במכוון לאחר שארגוני המחבלים ברצועה שיגרו אותם אל שטחי ישראל. לא היו נפגעים אך נזקים נגרמו לשטחי חקלאות. היום לפנות בוקר תקפו טנקים של צה"ל יעדים של חמאס ברצועה, בתגובה לשיגורי הבלונים.