מחדל? החוק לא תוקן והשירות בצה"ל יקוצר בחודשיים

בעקבות שינוי החוק לפני מספר שנים, משך השירות בצה"ל אמור להתקצר מהיום בחודשיים נוספים, ל - 30 חודשים לגברים, הקבינט לא שינה את ההחלטה והשינוי נכנס לתוקפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 10:33 ט בתמוז התשפ

מחדל? החוק לא תוקן והשירות בצה"ל יקוצר בחודשיים
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

הקבינט לא כונס לשינוי ההחלטה ושירות החובה בצה"ל מתקצר. החל מהיום (ד'), השירות לגברים יעמוד על 30 חודשים, כלומר, שנתיים וחצי. לאחר שינוי החוק וקיצור משך השירות בצה"ל לפני שנתיים ל32 חודשים, לגברים, היום נכנס לתוקף הקיצור השני, ל30 חודשים.

כאמור, החל מהבוקר, כל מתגייס לצה"ל יקבל הודעה שלפיה "בהתאם לחוק, משך שירות החובה לגברים שמתגייסים החל מ-1 ביולי 2020 מקוצר מ-32 חודשים ל-30 חודשים". במכתב מצוין כי האמור חל גם על נשים המתגייסות בהתנדבות לתפקידים שנקבע לגביהם בהתאם לחוק כי משך השירות בהם יהיה בהתאם למשך השירות של גברים.

צה״ל עוד משאיר את האופציה לשינוי רוע הגזירה, ולפיכך כל מתגייס יחתום על מסמך בו הוא מסכים לכך שבמידה והחוק ישונה, והשירות יוארך, החוק החדש יחול עליו.

גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על הנושא, ואמרו כי ההחלטה הגיעה ללא הודעה מוקדמת. הגורמים, שצוטטו ב'וואלה' אמרו כי "בחודש האחרון התנהלו דיונים בנושא ומה שיצר את העיכובים ואת חוסר ההחלטיות הייתה הרכבת הממשלה והנושאים הפוליטיים". אחד הגורמים טען כי בצה"ל ניסו לשנות את ההחלטה: "צה"ל ניסה לשנות את ההחלטה עד הרגע האחרון וברגע שראה שאין ברירה, אז הודיע על הקיצור".