הפרקליט הצבאי הראשי: "לבית הדין בהאג אין סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני"

הפצ"ר, אלוף שרון אפק, אמר בכנס הבינלאומי של הפרקליטות הצבאית כי אין סיבה שמהלכיה הצבאיים של ישראל, שהיא מדינת חוק עם מערכת משפט עצמאית חזקה "תהיה נתונות לבחינה של בית הדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/19 12:44 כג באייר התשעט

הפרקליט הצבאי הראשי: "לבית הדין בהאג אין סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני"
הפצ"ר במהלך נאומו, צילום: דובר צה"ל

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, שלל היום (ג'), בכנס הבינלאומי של הפרקליטות הצבאית בנושא דיני לחימה, את האפשרות שבית הדין בהאג ידון בפעולותיה הצבאיות של ישראל

"עמדת ישראל היא", אמר אפק, "שלבית הדין הפלילי הבין-לאומי אין סמכות לדון בנושאים הנוגעים לסכסוך הישראלי-פלסטיני. ישראל מדינה שומרת חוק, עם מערכת משפט עצמאית וחזקה ואין סיבה שפעולותיה תהיינה נתונות לבחינה של בית הדין".

מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, התייחס בכנס לניסיון האיראניים להתבסס באזורים הגובלים עם מדינת ישראל: "איראן מעוררת טרור בכל המזה"ת. היא מעבירה כספים רבים לגורמי הטרור בעזה כדי לפגוע בישראל, ומשתמשת באנשי עזה כדי להילחם למענם ולשלם בדמם".

לדבריו, "לשילוב הגובר בין ארגון הטרור חיזבאללה לבין מדינת לבנון משמעות משפטית. בשנה שעברה חיזבאללה ובעלי בריתו זכו במספר משמעותי של מושבים בפרלמנט הלבנוני והצטרפו לקבינט. הדבר מעלה שאלות כגון - האם יש כיום הפרדה בין מדינת לבנון וארגון הטרור? מה יהיה מקומה של מדינת לבנון בעימות עתידי?