אנטומיה ובגרות מינית: לראשונה תכנית מוגנות ומיניות לתלמידי ישיבות בני עקיבא

לראשונה מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא יפעיל תוכניות חינוכיות למוגנות ומיניות במוסדות הרשת. בסדרת שיעורים יעברו התלמידים הדרכה מקיפה בנושאים אלו על ידי הרבנים המחנכים שלהם במטרה ליצירת אמון וסביבה בטוחה יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/22 17:57 טו באדר א'

אנטומיה ובגרות מינית: לראשונה תכנית מוגנות ומיניות לתלמידי ישיבות בני עקיבא
צילום: הקרן לידידות טורונטו

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא פיתח לראשונה בשיתוף עם קרן טורונטו תוכנית רשתית להקניית ידע וכלים לבני הנוער בנושא מוגנות ומיניות. התוכנית נקראת "עלומים" וכוללת סדרה של עשרה שיעורים מקיפים לתלמידי חטיבת הביניים בכיתות ז'-ט'. "במהלך השנתיים האחרונות עמלנו עם קרן טורנטו על בניית התוכנית ואת בנייתה ליווה יו"ר הרשת הרב חיים דרוקמן והיא על פי דרכנו היהודית" מסביר סמנכ"ל החינוך של הרשת הרב ד"ר יונה גודמן על תהליך כתיבת התוכנית.

רבנים בסדנת הכנה על התכנית

רבנים בסדנת הכנה על התכנית צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

התוכנית כוללת לימודי אנטומיה בסיסיים וממשיכה בלימודי מוגנות

התוכנית כוללת לימודי אנטומיה בסיסיים וממשיכה בלימודי מוגנות המבקשים לתת כלים לנערים הצעירים להתמודדות נכונה במצבים השונים בחיים. אחד החידושים הגדולים בתוכנית מעבר להיקף הרחב שלה, הוא שאת התוכנית מעבירים מחנכי הכיתות ולא גורמים מבחוץ, במטרה שלתלמידים תהיה כתובת מסודרת ונגישה במקרה של צורך לפנייה בשל מצוקה כזאת או אחרת.

צילום: הקרן לידידות טורונטו

"המחנכים עוברים הכשרה ארוכה על ידי מומחים בתחום המוגנות והמיניות, חשוב לנו שהמחנכים לא רק יהיו חלק מהתהליך אלא הפנים שלו, כדי שהתלמיד יבין שהמטרה היא לא רק השיעורים אלא הסביבה התומכת" מבהיר גודמן.

מתוך סרטון ההדרכה

מתוך סרטון ההדרכה צילום: הקרן לידידות טורונטו

השנה התוכנית מועברת ב18 ישיבות של הרשת ובעתיד יש כוונה להרחיב אותה למוסדות נוספים ולאולפנות - "אנחנו בתהליך למידה כדי לטייב את התוכנית על פי הצרכים שעולים מהשטח" מסכם הרב גודמן.