ישיבות תיכוניות מפגינות נגד כהנא | אלו הרבנים שקראו לצאת ולהפגין

כעת מתקיימת הפגנה של בני ישיבות נגד הרפורמות שמקדם שר הדתות מתן כהנא בגיור ובכשרות: "לא להיות שותפים עם אלו שמעוניינים לפגוע ולעמעם את אופייה היהודי של המדינה" | אלו הרבנים שתומכים בהפגנה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/22 12:07 כח בשבט התשפב

ישיבות תיכוניות מפגינות נגד כהנא | אלו הרבנים שקראו לצאת ולהפגין
כהנא, במועצת יש"ע מברכים, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מאות בני נוער משתתפים כעת בהפגנה נגד הרפורמות שמקדם שר הדתות מתן כהנא. בני הנוער שהגיעו ממספר ישיבות באופן מאורגן נפגשו עם הרבנים הראשיים וכעת צועדים לעבר ישיבת הממשלה. במחאת הקו האדום חיזקו את המוחים.

הצעדה שהחלה בשעה 11:00, יצאה מבית הרבנות הראשית בירושלים, שם נשאו דברים הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו. משם ממשיכה הצעדה לכיוון משרד ראש הממשלה ומשכן הכנסת, במטרה להשמיע קול מחאה בעת ישיבת הממשלה השבועית. בפני בני הנוער הדתי לאומי, יישאו דברים, רבה של העיר צפת - הרב שמואל אליהו והרב דוד ג'יאמי.

הרבנים נגד כהנא: הרב דב ליאור, הרב טאו, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו והרב יהושע שפירא

ההפגנה נגד כהנא

ההפגנה נגד כהנא צילום: ללא

על הקריאה לבני הנוער, לבוא והשתתף בצעדה, חתמו הרבנים, הרב דב ליאור - רב העיר קרית ארבע- חברון, הרב צבי ישראל טאו - נשיא ישיבת הר המור, הרב יעקב אריאל - הרב הראשי לרמת גן לשעבר, הרב שמואל אליהו - רבה של צפת והרב יהושע שפירא - ראש ישיבת רמת גן.

בכרוז שפורסם לקראת צעדת האלפים, נכתב: "אנו הנוער הדתי-לאומי, תלמידי תלמידיו של הרב קוק זצ"ל, נולדנו כאן בארץ ישראל בדור הגאולה. מתפללים ומייחלים לגאולה שלמה בבניין בית המקדש ולהתממשות חזון הנביאים במהרה בימינו. אנו קוראים לכם חברי הכנסת והממשלה לחזק את אופייה היהודי של מדינת ישראל ולהעצים את מקומה של הרבנות הראשית שהיא היסוד והמהות של מדינתנו הקדושה, אנו קוראים לכם להיות עם הפועלים להעמקת היהדות ולא חס וחלילה להיות שותפים עם אלו שמעוניינים לפגוע ולעמעם את אופייה היהודי של המדינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן