לפני הריסת הבית: צה"ל מיפה את בית המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל

במהלך הלילה ערך צה"ל מיפוי לביתו של נזמי אבו בכר, החשוד בהרג החייל עמית בן יגאל הי"ד. אמש נערכה אזכרת השלושים של החייל, מאות הגיעו. מעצרו של המחבל הוארך

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/20 07:40 יט בסיון התשפ

לפני הריסת הבית: צה"ל מיפה את בית המחבל שהרג את החייל עמית בן יגאל
הסריקות אחר המחבל, צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי כוח לוחמי צה"ל מיפו היום (ה') את ביתו של המחבל נזמי אבו בכר בכפר יעבד, החשוד בהרג החייל עמית בן יגאל הי"ד. מיפוי הבית נעשה במטרה לבחון את האפשרות להרוס אותו. אמש גם הוחלט להאריך את מעצרו של אבו בכר, לאחר שהודה בהשלכת אבנים לעבר כוחות צה"ל. העבירות המיוחסות לו הן מעורבות ברצח והשלכת אבנים. 

בתחילת השבוע נודע כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, נעצר המחבל אבו בכר החשוד בהריגתו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד, במהלך פעילות מבצעית לפני חודש, בכפר יעבד שבצפון השומרון.

הידיעה על מיפוי הבית נעשית יום לאחר אזכרת השלושים של עמית בן יגאל. אמש נערכה האזכרה בהשתתפות של מאות אנשים וחיילים שעלו אל קברו של בן יגאל. אמו, נאווה רביבו, ספדה לו: "עמיתי, מה זה בשבילך לסגור ‭ 30‬ יום? מה זה בשבילך לעשות משמרות בחמ"ל ‭ 12 ‬ שעות? מה זה בשבילך לקבל אבן בראש ולהשבית מדינה שלמה?  עמית, רק תקום. רק תקום".