זיכרון בחורשה- לזכר דביר שורק הי"ד

לאחר הירצחו של דביר שורק הי"ד, בחורשה סמוך למגדל עז, הקימו חבריו ותלמידי האזור פינת חמד לזכרו, במקום הרצח. "הרעיון של התלמידים הוא להפריח חיים במקום שבו גדעו חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/20 14:13 יח בסיון התשפ

זיכרון בחורשה- לזכר דביר שורק הי"ד
החורשה לזכר דביר שורק הי"ד, צילום: אור תורה סטון

כתשעה חודשים לאחר הירצחו של דביר שורק הי"ד, תלמידי רשת אור תורה סטון הקימו אתר הנצחה לזכרו. תלמידי תיכון 'אור תורה דרך אבות' באפרת פילסו שבילי גישה בחורשה בה נרצח דביר הי"ד והקימו שם פינת חמד ובה הציבו ספסלים ושולחנות פיקניק שנבנו במו ידם.

במקביל, בנות כיתות ט' ו – י' מאולפנת 'אור תורה נווה חנה' בגוש עציון יצרו פסיפס של ירושלים שהוקדש לזכרו של דביר עליו חרוט הפסוק "והשב את העבודה לדביר ביתך". הפסיפס הוצב בכניסה לפינת ההנצחה. "הרעיון של התלמידים הוא להפריח חיים במקום שבו גדעו חיים. נמשיך לפתח את האזור ולהתפתח" הסביר הרב יצחק פריד, רב בית הספר ומחנך ב'אור תורה דרך אבות'.

הוריו וסביו של דביר שורק

הוריו וסביו של דביר שורקצילום: אור תורה סטון

בטקס השתתפו הוריו, סבו וסבתו ואחותו של דביר הי"ד, תלמידים ומחנכים מבתי הספר, וכן הרב שלמה וילק, ראש ישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים', בה דביר למד. "דביר בלט בישיבה מרגע שהגיע לשבוע הישיבה. מעבר למראה החיצוני של הפאות וילד של הטבע היה ברור מהפעם הראשונה בה נפגשנו שהוא מיוחד. היה לו מוסר פנימי וגבולות פנימיים שלו, ותמיד היה ברור לו כיצד לעשות את הדברים בדרך ובצורה הנכונה" אמר הרב וילק, "הוא היה מישהו שהחיה את הסביבה שלו בהתנהגות, בנעימות ובטבעיות שלו, הוא היה ילד ובחור עם גבולות פנימיים ברורים שניתן לתת בהם אמון. הוא היה ילד של שלום עם נשמה יהודית כבירה, פשוטה וטבעית".

חנוכת החורשה לזכר דביר שורק

חנוכת החורשה לזכר דביר שורקצילום: אור תורה סטון

אנשי הרשת הודו גם למחלקת החינוך במועצה המקומית אפרת שסייעה בהקמת אתר ההנצחה ותלמידי בתי הספר והמחנכים אמרו בטקס החניכה כי הם מקווים שכל מי שיעבור במקום "יתחבר לרוח המיוחדת של דביר, האהבה שלו לכל חי, לכל אדם, לישראל וליהדות".

כזכור, נרצח דביר בן ה-19 בדרכו חזרה לישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" לאחר שרכש ספרים כמתנה למוריו.