גנץ על ביטול חוק ההסדרה: "אסור היה להעביר אותו מלכתחילה"

שר הביטחון התייחס להחלטה של שופטי בג"ץ לבטל את חוק ההסדרה וטען כי כחול לבן תדאג שפסיקות בג"ץ יכובדו: "לא תהיה כל פגיעה בשלטון החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/20 21:16 יז בסיון התשפ

גנץ על ביטול חוק ההסדרה: "אסור היה להעביר אותו מלכתחילה"
בני גנץ , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר החלטת שופטי בג"ץ על ביטול חוק ההסדרה שר הביטחון, בני גנץ, טען כי כחול לבן תדאג שפסיקות בג"ץ יכובדו: "לא תהיה כל פגיעה בשלטון החוק". 

"בג"ץ פסל הערב את חוק ההסדרה- זו הייתה פסילה צפויה. החוק עורר בעיות קשות עוד בתהליך החקיקה שלו, ואסור היה להעביר אותו מלכתחילה. חבריי לכחול לבן ואני נדאג שפסיקות בג"ץ יכובדו, לא תהיה כל פגיעה בשלטון החוק. אני מקבל בהבנה ביקורת כשהיא נעשית בצורה מכובדת, ואני מודיע שתמיד אפעל לסייע לכל אזרח ישראלי שניתן לסייע לו ברמה האנושית ובמסגרת החוק- בין אם הוא מתנחל או קיבוצניק, יהודי, ערבי או דרוזי, דתי או חילוני", אמר השר גנץ.

שר הביטחון הסביר מדוע החליט להיפגש עם ראשי מועצת יש"ע: "היום בביקורי באוגדת איו"ש סיפרתי לחברי מועצת יש"ע, שהצעד שעשיתי בכדי להיכנס לממשלה נבע מדאגה עמוקה שלי לאחדות החברה הישראלית בעת המשבר שפקד אותנו. בכדי שנהיה מאוחדים כחברה, אנחנו חייבים לכבד את שלטון החוק, לבקר בצורה עניינית, וגם אם יש מחלוקות עמוקות ביננו – נתמודד איתן תמיד כאחים, ולא כשונאים."

כזכור, לאחר שלוש שנים של דיונים, שופטי בג"ץ הורו היום (ג') על ביטול "חוק ההסדרה" שנועד להכשיר בנייה בהתיישבות ביהודה ושמרון על קרקע פלסטינית פרטית על ידי הפקעת זכויות השימוש בקרקע מהבעלים הפלסטינים, בטענה שהחוק 'אינו חוקתי'.