אדשלטיין: "הליכה ללא מסיכה - כנהיגה במהירות של 160 קמ"ש"

שר הבריאות אדלשטיין בתדרוך בסורוקה לאחר ביקור במחלקת הקורונה: "אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/20 15:55 יז בסיון התשפ

אדשלטיין: "הליכה ללא מסיכה - כנהיגה במהירות של 160 קמ"ש"
אדלשטיין, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ערך היום את הסיור המקצועי הראשון שלו מכניסתו לתפקיד בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בין היתר במחלקות הקורונה והטיפול נמרץ. את הביקור התחיל בטיפת חלב ברהט ובמרפאת כללית בבירת הנגב. בהמשך יבקר גם במעבדת קורונה ובבית חולים פסיכיאטרי בעיר. לסיור התלוו סגן השר יואב קיש, יו"ר כללית יוחנן לוקר, מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דוידסון ומנהל סורוקה ד"ר שלומי קודש.

במסגרת הביקור החל השר אדלשטיין בנוהג של תדרוכים לתקשורת, כאשר פעם או פעמיים בשבוע, בהתאם לצורך, ייערך תדרוך דומה כל פעם על ידי בכיר אחר במשרד, במטרה להביא לבהירות גדולה כמה שיותר בהתמודדות של מערכת הבריאות עם הקורונה.

סיור שר הבריאות

סיור שר הבריאותצילום: דוברות

אדשלטיין אמר כי: "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי! אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון. אחרי שהיינו ברגיעה מסויימת, הזלזול בהנחיות הביא לעלייה הזאת. אין כאן קסם: אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט. הדרך האפקטיבית ביותר לטפל בנגיף בלי להזיק לכלכלה היא אכיפה קפדנית".

לדבריו, "אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסיכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה ולמעלה מ 18,000 חלו. שכל אחד יעשה את המכפלות. רק כאשר זו תהיה ההתייחסות נוכל להחליש דרמטית את הקורונה".

"מלבד האכיפה צריך להגדיל באופן משמעותי את הבדיקות. אנחנו עושים זאת, ובימים האחרונים עברנו את 16,000 בדיקות ביממה. היעד שלנו הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום" , הוסיף אדלשטיין.

לסיום אמר שר הבריאות, "שמעתי גם שהמעבדות בבעיה בגלל העומס בבדיקות. גם לכך מצאנו פתרון: אנחנו במגעים עם האוצר להוספת 200 תקנים נוספים. הציפייה שלנו היא שהתקנים יהיו לתקופה ארוכה ולא לארבעה חודשים בלבד, כדי שהמעבדות יוכלו להניב את המירב ועובדי המעבדות לא יקרסו. בנוסף לכך מעבדת מיי הריטג' בניסויים אחרונים ואני מקווה שבימים הקרובים יהיו לנו בשורות בעניין".

השר אדשלטיין בסורוקה

השר אדשלטיין בסורוקהצילום: דוברות