נתניהו: "יש עלייה חדה מאוד בתחלואה"

נתניהו סיכם את הדיון של קבינט הקורונה והודיע על עצירת ההקלות שהיו אמורות לצאת. "אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו - אנא הקפידו על הכללים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/20 16:34 טז בסיון התשפ

נתניהו: "יש עלייה חדה מאוד בתחלואה"
נתניהו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

תמה ישיבת הקבינט של הקורונה שדנה בנושאים שונים בנוגע לשינויים הצפויים עקב עליית התחלואה בישראל מהנגיף. בין ההחלטות אישרה היום (ב') לממשלה, פה אחד, הארכת מועד של 48 שעות להניח על שולחן הכנסת את חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי. בנוסף אושר שבגני האירועים ובאולמות יגדל מספר המשתתפים ל-250 איש, אך שאר ההקלות לא יאושרו.

בסיכום הישיבה נאם נתניהו: "סיימנו עכשיו קבינט קורונה. הישיבה נפתחה בסקירה של המומחים, הם מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה. יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא".

בעניין ההקלות אמר: "הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים - נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך.

לסיכום אמר נתניהו: "הדבר העיקרי שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם "פסח, מצה ומרור" - זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של 2 מטר והיגיינה - שטיפת ידיים. אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו - אנא הקפידו על הכללים".