נתניהו: "חלק מהעלייה בתחלואה נובע מהתרופפות של ציות לכללים"

ראש הממשלה התייחס במהלך ישיבת הממשלה לעלייה במספר חולי הקורונה: "חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים נובעת מההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה". על הרג הצעיר איאד אלחלאק: "מה שקרה זו טרגדיה"

אלעד הומינר מירב כהן ואלעד הומינר, חדשות כיפה 07/06/20 12:03 טו בסיון התשפ

נתניהו: "חלק מהעלייה בתחלואה נובע מהתרופפות של ציות לכללים"
ראש הממשלה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ישיבת הממשלה השבועית התקיימה הבוקר (ראשון), וראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחוק הקורונה עליו יצביעו השרים מאוחר יותר: "מטרת חוק הקורונה לאזן בין ההכרח לנקוט צעדים מהירים לעצירת המגיפה ובין הצורך לשמור על זכויות הפרט שהן יקרות לכולנו". בהתייחסו לנגיף הקורונה אמר: "חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים נובעת מההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה, אבל חלק גם נובע באופן מובהק מהתרופפות של ציות לכללים, לכן מחר בבוקר זימנתי את קבינט הקורונה". 

נתניהו התייחס במהלך ישיבת הממשלה למותו של איאד אלחלאק, הצעיר שנורה על ידי שוטרים בשבוע שעבר: "מה שקרה עם איאד אל-חלאק זו טרגדיה, זה אדם עם מוגבלויות - אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש. אני יודע שעושים את הבדיקות. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, אני חושב שזה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה. אני מצפה לבדיקות המלאות שלכם בעניין הזה. כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה הזו נגד חבר הכנסת לשעבר גליק, ואני בטוח שגם כאן תמצו את הדין".  

;

נתניהו דיבר גם על האיום האיראני: "בסוף השבוע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה שאיראן סירבה לאשר לפקחי הסוכנות גישה לאתרים סודיים שבהם איראן ביצעה פעילות גרעין צבאית חשאית. איראן מפרה בשיטתיות את התחייבויותיה גם בהסתרת אתרים, גם בהעשרה של חומר בקיע וגם בהפרות אחרות. אני מאמין שהגיעה העת, ואני חושב שכבר עברה העת, אבל בוודאי שכעת זה מחויב המציאות לאור הגילויים הללו, שהקהילה הבינלאומית תצטרף לארה"ב ותטיל מחדש סנקציות משתקות על איראן. הקורונה לא מפחיתה כהוא זה מהנחישות שלנו לפעול נגד התוקפנות של איראן. אני חוזר ואומר - ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני ותמשיך לפעול באופן שיטתי נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בגבולותינו".