העלייה במספר הנדבקים נמשכת, מספר הבדיקות מזנק | מספרי הקורונה

מאז חצות נוספו 65 נדבקים בקורונה, לעומת 19 שהחלימו מהנגיף. מנגד, מספר המונשמים מוסיף לרדת, ומספר הנפטרים כתוצאה מהנגיף לא השתנה. מספר הבדיקות הנערכות לגילוי הנגיף מזנק. בארגון המורים תוקפים את משרד החינוך: "איבדו שליטה על המערכת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/06/20 20:48 יב בסיון התשפ

העלייה במספר הנדבקים נמשכת, מספר הבדיקות מזנק | מספרי הקורונה
ארכיון, צילום: shutterstock

המספרים ממשיכים לעלות. משרד הבריאות מעדכן כי מספר החולים הפעילים בקורונה בישראל עומד הערב (ה') על 2,191, עלייה של 46 מאז אמש. מאז חצות נמצאו 65 בני אדם נוספים שנדבקו בנגיף, וביממה האחרונה עומד המספר על 118 חולים, לעומת 19 שהחלימו מאז חצות.

אם בית בישיבה התיכונית שעלבים נדבקה בקורונה, תלמידי הישיבה יכנסו לבידוד

מספר החולים במצב קשה עומד על 30, מתוכם 23 שזקוקים להנשמה, ירידה של שניים מאז אמש. מספר הנפטרים בישראל כתוצאה מהנגיף לא השתנה, ועומד על 291. בסך הכל נדבקו עד כה בישראל 17,495 בני אדם בקורונה, מתוכם החלימו 15,013.

מנגד, מספר הבדיקות הנערכות לגילוי הנגיף ממשיך לעלות. אמש נערכו ברחבי הארץ, על פי נתוני משרד הבריאות, 12,929 בדיקות, רובן לתלמידים וצוותי הוראה בבתי ספר תיכונים, בהם בעיקר מתפשט הנגיף בשבוע האחרון. מאז הבוקר נערכו 9,258 בדיקות, והן ממשיכות להתבצע, בעיקר על ידי מד"א וקופות החולים, גם בשעות אלו.

מספר החולים בישראל

מספר החולים בישראלצילום: משרד הבריאות

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, תקף היום את הממשלה ומשרד החינוך על רקע התפרצות הנגיף בבתי הספר התיכונים. לדברי ארז, במכתב ששלח למנהלי בתי הספר, "הם איבדו שליטה על המערכת, מדובר באנדרלמוסיה הגובלת באנרכיה מאז החזרה לבתי הספר". עוד כתב: "המנהלים משמשים ש"ג וכרית ספיגה של כל תביעה וכל נזק שייגרם כתוצאה מכך". 

במהלך היום נסגרו ברחבי הארץ 15 בתי ספר וגני ילדים נוספים, לאחר שהתגלו בהם אנשי צוות או תלמידים שנדבקו בנגיף. בסך הכל נסגרו ברחבי הארץ בשבוע האחרון 87 בתי ספר, מבין התלמידים ואנשי הצוות נדבקו עד כה בקורונה 301 איש, ו-13,696 נמצאים בבידוד לאחר שנחשפו לחולים.