ריבלין משווה בין מפת הריבונות לאוסלו וההתנתקות: "ניסיונות השתקה"

נשיא המדינה קרא היום, להרגעת הרוחות סביב הויכוח בנושא הריבונות, וטוען שמדובר בשיח אלים. ריבלין מזהיר במרומז את הימין שלא יעסקו בהשתקה כמו שנעשה להם בימי אוסלו וההתנתקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/20 12:19 יב בסיון התשפ

ריבלין משווה בין מפת הריבונות לאוסלו וההתנתקות: "ניסיונות השתקה"
נתניהו וריבלין , צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העלה היום סרטון לעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא מצר על הדיבור הקשה סביב נושא החלת הריבונות. ריבלין מנסה להעביר מסר של שיח מכבד, הנותן במה לשני הצדדים, ובכך מרמז על כוחניות מצד הימין השולט בשיח. כדי לפנות לרגש של הימין מזכיר הנשיא לצד הימני במפה את ההשתקה שהייתה כנגדם בימי אוסלו וההתנתקות, שם היה ברור איזה צד שולט בשיח.

https://www.facebook.com/ReuvenRivlin/posts/3263634893671179

בסרטון אמר: "אנשים אחים אנחנו. נזכיר גם היום ולא מתוך מליצה. העיסוק הגואה בימים האחרונים סביב שאלת הסיפוח מציף שוב שיח קשה. הם ואנחנו, הלנו אתה או לצרנו. כולנו מפסידים מצורת השיח הזו. הדיון בשאלות הרות גורל, ושאלת הסיפוח היא בהחלט שאלה הרת גורל, חייב להתקיים. חייב להתקיים- בכל מדינה שטובת אזרחיה לנגד עיניה. איש איש ותפיסת עולמו. זוהי נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית".

ואז פנה במרומז לקולות הימין: "איננו מתייראים מן המבקרים והשואלים, אך עלינו בהחלט להתירא מן המשתיקים. משתיקי השיח. אל לנו להשתיק שאלות, היסוסים או ביקורת מאף צד פוליטי. לחלוק- כן. להתווכח- וודאי. אך האלימות המילולית, התיוגים, הלעג והבוז חייבים להיפסק". ולבסוף השווה: "אני, שזוכר היטב את נסיונות ההשתקה בימי אוסלו וההתנתקות, וזוכר כמה קשה עמלנו כדי להשתקם מאותו שבר, מבקש מכם- מספיק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן