למרות העוצר - אלפים בהפגנות ברחבי ארה"ב, חיילים יועברו לוושינגטון

בארצות הברית ממשיכים למחות על מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר, ועל אף העוצר הלילי שהוטל על הערים, עשרות אלפים יצאו לרחובות, כשהלילה לא נרשמו אירועי אלימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 07:53 יא בסיון התשפ

למרות העוצר - אלפים בהפגנות ברחבי ארה"ב, חיילים יועברו לוושינגטון
הפגנה בניו יורק, צילום: shutterstock

מותו של ג'ורג' פלויד, העצור ממוצא אפרו-אמריקני שנחנק למוות בידי שוטר במיניאפוליס בשבוע שעבר, ממשיך לטלטל את ארצות הברית כולה. אחרי ימים ארוכים של הפגנות והתפרעויות אלימות, שכללו ביזה ואלימות רחבי היקף, ועל אף העוצר שהוטל הלילה ברחבי הערים הגדולות באמריקה, עשרות אלפי בני אדם יצאו גם הלילה לרחובות הערים, כשנכון לעכשיו לא דווח על תקריות אלימות.

הפגנות התקיימו בוושינגטון הבירה, ניו יורק, פילדלפיה, לוס אנג'לס, אטלנטה ויוסטון. המפגינים הניפו שלטים עם המשפט שהפך מזוהה עם המחאה - אין צדק, אין שלום - ומול בניין הקפיטול בוושינגטון קראו לעבר השוטרים "את מי אתם משרתים". באותו מקום התחוללו אמש מהומות אלימות, על רקע הגעתו של נשיא ארה"ב טראמפ לכנסייה סמוכה.

בתוך כך, הפנטגון הודיע כי 1,600 חיילים יועברו לוושינגטון. בהודעת הפנטגון נאמר כי החיילים יוצבו בבסיסים סמוך לבניין הקפיטול ולא ייפרסו ברחובות העיר, אך הם נמצאים ב"כוננות מוגברת". אמש איים הנשיא טראמפ לשלוח חיילים לערים במטרה "לשלוט על הרחובות", על אף החוק האמריקאי האוסר הפעלת כוחות צבא בפעילות אכיפת חוק בתוך ארה"ב.

כזכור, ג'ורג' פלויד נעצר בידי שוטרים במיניאפוליס שבמינסוטה, והשוטר דרק שובין תועד כשהוא לוחץ על צווארו באמצעות הברך במשך קרוב ל-9 דקות, על אף תחנוניו שאינו יכול לנשום, עד שאיבד את ההכרה ומת. לאחר פרסום התיעוד יצאו עשרות אלפי בני אדם ברחבי ארה"ב לרחובות כשהם מוחים נגד האלימות המשטרתית, במה שהתפתח במהרה למהומות אלימות, ביזה ושוד, כשמנגד דווח ותועדו מקרים רבים של אלימות משטרתית מוגברת נגד המפגינים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן