מובלעות וניתוקים: זוהי מפת הריבונות המסתמנת

נתניהו טען בפני ראשי מועצת יש"ע כי מפת הריבונות עדיין במשא ומתן, אך על פי הדיווחים האחרונים מפת הריבונות, שגובשה כבר על ידי ישראל וארצות הברית, תהפוך יישובים מבודדים למובלעות וצירים מרכזיים יעברו לידי ידיים פלסטיניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 17:25 י בסיון התשפ

מובלעות וניתוקים: זוהי מפת הריבונות המסתמנת
מעלה אדומים על רקע הכפר אל עזרייה, צילום: shutterstock

מפת הריבונות נחשפת: ישראל דרשה רצף טריטוריאלי מבאר שבע עד עפולה, אך האמריקנים מנעו זאת במספר מקומות. על פי המפה המסתמנת ישובים מבודדים יהפכו למובלעות וצירים מרכזיים יעברו לידי ידיים פלסטיניות, כך על פי הדיווח של גלי צה"ל.  

על פי המפה המסתמנת תושבי קרית ארבע, בית חגי ועותניאל ינותקו מציר 60 לכיוון צפון. תושבי גוש עציון ינותקו מכביש 60 לכיוון דרום. היישוב כרמי צור ייהפך למובלעת ולא יוכל להתחבר לקרית ארבע. ציר 60 מהישוב עלי לכיוון צומת תפוח יעבור לידיים פלסטיניות. היציאות מישובי גב ההר, כגון אלון מורן ואיתמר, תהיינה רק מזרחה לבקעת הירדן ולא מערבה. 

כזכור, בעקבות התנגדותם של ראשי מועצת יש"ע לתכנית המאה, הבוקר (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין נפגשו עם ראשי מועצת יש"ע. נתניהו עדכן את ראשי המועצות והרשויות על הצעדים הבאים לקראת החלת ריבונות. נתניהו אמר בפגישה: "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". ראש הממשלה חזר על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תכנית טראמפ ועדכן כי הדיונים עם האמריקנים נמשכים. בסיום הפגישה קראו נתניהו ולוין לראשי המועצות והרשויות ביהודה ושומרון לתמוך במהלך.