הממשלה תאשר: הקמת משרדים חדשים, מינוי מנכ"לים וקיצוצים נרחבים

הממשלה מתכנסת לישיבתה השבועית, כאשר על הפרק 22 סעיפים, החל מהקמת משרדים חדשים וכלה בקיצוץ במשרדים קיימים ומינוי מנכ"לים חדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 07:57 ח בסיון התשפ

הממשלה תאשר: הקמת משרדים חדשים, מינוי מנכ"לים וקיצוצים נרחבים
ישיבת ממשלה, צילום: Israel Sellem/POOL

הממשלה מתכנסת הבוקר (א') לישיבתה השבועית, כאשר על הפרק לא פחות מ- 22 סעיפים שונים, חלקם עוסקים בהתמודדות עם משבר הקורונה ותוצאותיו הכלכליות, וחלקם קשורים להסכם הרוטציה ומהווים חלק מההכנות וההתאמות לתחילת כהונת הממשלה הגדולה.

בין היתר, יאשרו השרים הקמה של שבעה משרדי ממשלה חדשים, בהם משרד ראש הממשלה החליפי, ימנו ועדת שרים לחקיקה ואת השרים החברים בוועדות שרים שונות נוספות, יעבירו סמכויות ממשרדים למשרדים בהתאם להסכמים הקואליציוניים ויתחילו באישור מנכ"לים חדשים: האלוף (במיל') אמיר אשל ימונה למנכ"ל משרד הביטחון ודוד לפלר, המינוי של שר הכלכלה עמיר פרץ, למנכ"ל משרדו.

בנוסף לכך הממשלה תאשר מספר חוקים ותוכניות הקשורות לטיפול במשבר הקורונה, כמו תכנית שר האוצר ישראל כץ לעידוד תעסוקה בהיקף של כשישה מיליארד שקלים.

כדי להקים את המשרדים החדשים, הממשלה כולה תידרש לקיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציבי כוח האדם ועלויות השכר של יחידות המטה במשרדי הממשלה השונים. הקיצוץ נדרש על מנת להקצות את התקנים למשרדי הממשלה החדשים שהוקמו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה: המשרד למשאבי מים והמשרד להשכלה גבוהה ומשלימה שבראשם יעמוד השר זאב אלקין, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי שבראשו תעמוד אורלי לוי אבקסיס, משרד הסייבר והדיגיטל של דודי אמסלם, משרד ההתיישבות של ציפי חוטובלי וצחי הנגבי ומשרד ראש הממשלה החליפי, עבור יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ.

סעיף הקיצוץ נקרא "שינוי בסדר העדיפות הממשלתית",  והוא כולל קיצוץ של 300 משרות ממשרדי הממשלה בהיקף שכר של 108 מיליון שקל, כל זאת לאפשר את הקמת של המשרדים החדשים, כאמור. 

ישיבת הממשלה תתכנס באופן חריג באודיטוריום של משרד החוץ, לאחר שהישיבה הקודמת של הממשלה התקיימה באולם שאגאל בכנסת. לאור גודלה של הממשלה - 35 שרים - ומגבלות הריחוק של הקורונה, חדר ישיבות הממשלה במשרד ראש הממשלה קטן מלהכיל את כלל השרים, ולכן נדרש מיקום חלופי.

מספר שרים כבר מתחו ביקורת על ההחלטה לקצץ בתקציב משרדם, ביניהם שר החוץ, גבי אשכנזי שכתב במכתב שהעביר לשר האוצר, כי הקיצוץ בסך 11.5 מיליון שקלים, הצפוי במשרדו, מהווה "פגיעה בלתי סבירה באופן קיצוני במשרד החוץ"

שר הרווחה איציק שמולי אמר על הקיצוץ הצפוי:  "הגודל של הממשלה מעורר אי נוחות רבה בציבור, ואני מבין מדוע. זה בלתי מתקבל על הדעת לקצץ בשעה הזו את משרדי הרווחה. נבקש להחריג את המשרדים האלה לאור העלייה בצרכים"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן