נתניהו דורש ממח"ש: חקרו את הגורמים המדליפים שאיימו עלי בפומבי

גורם במשטרה צוטט כאומר שבמידה ונתניהו יגיע לחקירה נוספת "לא נעשה לו הנחות". נתניהו טוען כי דברים אלו מהווים איום פומבי עליו. "אנו דורשים שתפתחו מיד בחקירה רצינית כדי לחשוף מי עומד מאחוריהם ושתורו על העמדתו לדין"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/05/20 17:08 ד בסיון התשפ

נתניהו דורש ממח"ש: חקרו את הגורמים המדליפים שאיימו עלי בפומבי
נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) דרישה לביצוע חקריה מיידית של גורמים במשטרה, שמהדברים שאמרו משתשמע כי איימו על ראש הממשלה, במידה ויגיע לחקירות נוספות בהמשך. במכתב ששוגר למח"ש על ידי עו"ד יוסי כהן נאמר כי בדברים שצוטטו במהדורה מרכזית על ידי העיתונאי משה נוסבאום צוטטו אמירות של גורמים במשטרה, המהויים איום פומבי על נתניהו. 

על פי המסמך, נוסבאום ציטט במהלך המהדורה תגובה של גורמים במשטרה לביקורת שהטיח נתניהו על התנהלות המשטרה בחיקרתו. בדברים שצוטטו נאמר "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם ינהגו גם אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד אך כמו בחקירות הקודמות שלו - לא נעשה לו הנחות".

לטנת בא כוח נתניהו, במידה והציטוט אכן מדויק, נתניהו יכול להרגיש מאוים. "מדובר באיום מפורש שנועד ליצור הרתעה מפני ביקורת בכלל ולהשתיק את דברי הביקורת של ראש הממשלה נגד קלקולים במשטרה בפרט. איום זה שוגר בפומבי באופן ההולם עבריינים ולא אנשי משטרה. אסור להבליג על דברים אלה. אנו דורשים שתפתחו מיד בחקירה רצינית כדי לחשוף מי עומד מאחוריהם ושתורו על העמדתו לדין" נאמר במכתב. 

עוד נטען במכתב, כי מעבר לאיום שנשלח לעברו של ראש הממשלה, במידה והדברים לא יבדקו לשורשם, הדבר יפגע בתדמיתה הציבורית של משטרת ישראל. "אי נקיטת אמצעים תקיפים לשם מניעתם תשגר מסר לציבור שדמו של ראש הממשלה הפקר ושאנשי המשטרה עומדים מעל החוק ומעל כל ביקורת, דבר שנוגד את מהות הדמוקרטיה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן