אבו מאזן הודיע: לא מחויבים יותר להסכמים עם ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא נאום תקיף ברמאללה, והודיע כי התיאום הביטחוני עם ישראל ייפסק לאלתר, וכי הרשות אינה מחויבת יותר להסכמים עם ישראל ועם ארה"ב - בשל "האיומים בסיפוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 08:03 כו באייר התשפ

אבו מאזן הודיע: לא מחויבים יותר להסכמים עם ישראל
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), הודיע אמש (ג') בלילה כי בשל מאמצי ישראל להחלת הריבונות ביהודה ושומרון, הרשות מפסיקה לאלתר את התיאום הביטחוני עם ישראל, וכן כי היא רואה את עצמה משוחררת מכל ההסכמים עליהם חתמה עם ישראל ועם ארצות הברית.

"אנו משוחררים החל מהיום מכל ההסכמים וההבנות עם ישראל וארצות הברית, לרבות ההסכמים הביטחוניים", אמר עבאס בישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, שדווח כי הייתה סוערת במיוחד. הוא הוסיף כי בישראל "ממשיכים להצטרף לארגונים בינלאומיים כולל ארגונים שהסכמנו לא להצטרף אליהם". 

"ישראל בהצהרותיה על כוונתה לספח – ביטלה למעשה את הסכם אוסלו וההסכמים החתומים עמה", אמר אבו מאזן בהמשך נאומו, והוסיף כי ישראל "מטילה על הממשל האמריקני את האחריות לפשע נגד העם הפלסטיני, ורואים בו שותף לתוקפנות ולפגיעה בזכויות עמנו". לדברי יו"ר הרשות, "עסקת המאה היא הבסיס להחלטת הסיפוח הישראלי, נתניהו שם את הסיפוח בראש סדר העדיפויות שלו בעקבות התכנית".

ב'כאן חדשות' פורסם הבוקר, מפי מקור בכיר ברשות, כי אבו מאזן אכן הנחה את מנגנוני הביטחון להפסיק באופן מיידי את התיאום הביטחוני ואת הקשר עם צה"ל ועם שירותי הביטחון הישראליים. עוד דווח כי שני האישים הבכירים ברשות הנמצאים בקשר עם ישראל, חוסיין א-שייח וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג', קיבלו הנחיה לנתק מגע מהגורמים הישראלים עמם הם בקשר.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן