סטודנטים מתא חד"ש קוראים לפגיעה בחיילי צה"ל

לרגל יום הנכבה אותו ציינו הפלשתינים, פרסם תא הסטודנטים של חד"ש סרטון עם תמונות של חיילי צה"ל ולאחריהן קריאות למאבק "נגד צבא הכיבוש". תא לביא: "הכתובת על הקיר". האוניברסיטה: "הסרטון אינו מייצג את עמדת האוניברסיטה העברית והנהלתה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/20 13:25 כד באייר התשפ

סטודנטים מתא חד"ש קוראים לפגיעה בחיילי צה"ל
צילום: צילום מסך

סטודנטים מתא חד"ש באוניברסיטה העברית פרסמו בשבוע שעבר סרטון לכבוד יום הנכבה המעודד לאלימות נגד חיילי צה"ל. בסרטון הסטודנטים מביעים ביקורת קשה על שילובם של חיילי צה"ל בלימודים האקדמיים. בסוף הסרטון יש קריאה להמשך המאבק נגד ה"כיבוש". "המאבק נגד צבא הכיבוש במחסומים, בבתים וגם באוניברסיטה".

צעירי הליכוד וסטודנטים מתא לביא של הליכוד, הגישו תלונה במשטרה בטענה להסתה ופנו להנהלת האוניברסיטה בדרישה שתביע התנגדות למסרים. נטע זהבי, יו"ר תא לביא באוניברסיטה העברית, מסרה לחדשות כיפה כי הסרטון פוגע בביטחונם האישי של סטודנטים במדים: "הזדעזענו לראות את ההרס וההסתה הנוטפים מהסרטון השקרי של תא חד״ש באוניברסיטה העברית. הסרטון מסית לאלימות נגד סטודנטים במדים שצולמו בקמפוס ללא ידיעתם ומפר את ביטחונם האישי. צבא ההגנה לישראל ומשטרת ישראל מקריבים ימים כלילות כדי לאפשר חופש אקדמאי לכלל האוכלוסייה, ללא הבדלי דת, גזע ומין. על האוניברסיטה העברית לנקוט צעדים מידיים נגד יוזמי הסרטון בדמות הליכים משמעתיים בטרם יהיה מאוחר מדי. הכתובת על הקיר".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה לסרטון: "האוניברסיטה העברית מאפשרת חופש ביטוי למגוון דעות והשקפות, ובלבד שאין מדובר בפעילות המהווה עבירה על החוק. בסרטון זה שהופץ ברשתות החברתיות, הוצגו קביעות שקריות כלפי האוניברסיטה – אף סטודנט ערבי לא "נזרק מהמעונות" כדי ש"חיילים ייהנו בחדריהם", ומעולם לא "הפך גג האוניברסיטה להיות עמדת צלפים כדי לירות על עיסאוויה וצעיריה" ועוד. ככל שמישהו סבור שיש בסרטון זה או בחלקיו ביטוי להסתה או לעבירה על חוקי המדינה, עליו לפנות לגורמים הרלוונטיים האמונים על אכיפת החוק.  הסרטון אינו מייצג את עמדת האוניברסיטה העברית והנהלתה, אלא אך ורק את עמדת תא חד"ש".

היום (ג') נמסר כי מחלקת הסייבר במשטרת ישראל תחקור את יוצרי ומפיצי סרטון ההסתה כנגד חיילי צה"ל. כך נמסר לארגון בצלמו שהגיש את התלונה למשטרת ישראל. מארגון בצלמו נמסר: "חיילי צה"ל לעולם לא יצעדו לבד או בפחד. מי שמסית נגדם הוא צריך לפחד. נמשיך לפעול עד למיצוי הדין עם המסיתים"