אשכנזי: "רואה בתכנית טראמפ אבן דרך, נקדם אותה תוך שמירה על הסכמי השלום"

שר החוץ הנכנס התייחס בטקס חילופי השרים לתכנית המאה של הנשיא האמריקאי: "הזדמנות היסטורית לעצב את עתידה וגבולותיה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות" ח"כ זנדברג (מרצ) תקפה את השר הטרי: "זה עוול היסטורי וסכנה היסטרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 11:35 כד באייר התשפ

אשכנזי: "רואה בתכנית טראמפ אבן דרך, נקדם אותה תוך שמירה על הסכמי השלום"
השר הנכנס והשר היוצא , צילום: משרד החוץ

שר החוץ הנכנס, גבי אשכנזי, התייחס הבוקר (ב') בטקס חילופי השרים לתכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וטען כי זוהי הזדמנות היסטורית שעל פיה הוא הולך להתוות את תכניות המשרד. 

"אני רואה בתכנית השלום של טראמפ אבן דרך, והזדמנות היסטורית לעצב את עתידה וגבולותיה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות. נקדם את התכנית באחריות ובתיאום עם ארה"ב לצד דיאלוג עם שכנינו ושמירה על הסכמי השלום", אמר אשכנזי במהלך הטקס

עוד אמר אשכנזי: "ארצות הברית היא בת הברית הקרובה ביותר והחברה החשובה ביותר של מדינת ישראל. אני מודה לממשל האמריקני על עמידתו האיתנה לצד ישראל בבלימת פרויקט הגרעין האיראני, והתבססותה של איראן בגבולותינו. המערכה המדינית לעצירת האיום האיראני הייתה ועודנה המשימה העיקרית שלנו. עלינו להמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו במישור הדיפלומטי כמובן לצד הפעילות במישור הביטחוני". 

גבי אשכנזי

גבי אשכנזי צילום: משרד החוץ

שר החוץ הטרי הוסיף: "כמו העוצמה הצבאית, גם השלום עם שכנותינו הוא נכס אסטרטגי ועלינו לשמור עליו. אני רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים האסטרטגיים עם מדינות השלום, מצרים וירדן. הן בעלות ברית חשובות ביותר להתמודדות עם האתגרים באיזור. לצד זו אפעל לקידום הקשרים ושיתופי הפעולה מול מדינות נוספות במרחב, למען ביצור מעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל",. 

ח״כ תמר זנדברג תקפה את השר הטרי על דבריו: ״סיפוח זאת לא הזדמנות היסטורית, זה עוול היסטורי וסכנה היסטרית. לקדם את תוכנית טראמפ באחריות זה פשוט אוקסימורון לתוכנית שאחריות היא המילה האחרונה לתאר אותה״.

‏ח"כ אחמד טיבי התקומם גם הוא נדש אמירותיו של שר החוץ החדש: "תוכנית טראמפ היא מתכון לעימות והדרדרות. הסיפוח הוא אסון מדיני ואיזורי. היא תוכנית להסדר בין נתניהו לטראמפ, בין הימין הישראלי לבין הימין האמריקאי שהעולם אינו תומך בה והחשוב מכל: אין פלסטיני אחד שמוכן לדון בה"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן