הרב סתיו ל'כיפה': "מיליוני אנשים מחכים להנחיות ביחס לבתי הכנסת - ללא מענה"

ההקלות בהנחיות משרד הבריאות בעניין הקורונה ממשיכות, אך לנושא בתי הכנסת, נושא החשוב למיליוני אנשים בישראל, אין שום התייחסות. ארגון רבני צהר במכתב לראש הממשלה: "עלה לדיון את פתיחת בתי הכנסת"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 17/05/20 09:40 כג באייר התשפ

הרב סתיו ל'כיפה': "מיליוני אנשים מחכים להנחיות ביחס לבתי הכנסת - ללא מענה"
הרב סתיו, צילום: פלאש 90. דוד ועקנין

יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו שיגר הבוקר (א') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה להכניס את בתי הכנסת למתווה החזרת המשק לשגרה.

"בתי הכנסת חיוניים לציבור המתפללים בהם, מידי שבת פוקדים את בתי הכנסת כ-2 מיליון אזרחים לא פחות מתיאטראות ומגרשי ספורט" כתב הרב סתיו והוסיף: "אינני לוחץ לאפשר לחזור לבתי הכנסת, אך מבקש התייחסות לצבור ענק שבית הכנסת בשבילו הוא ציפור נפשו"

הרב סתיו בשיחה עם "חדשות כיפה" אמר: "אנו מבקשים בראש ובראשונה התייחסות  כל שהיא, אנחנו לא קובעים עמדה בריאותית, ובוודאי שאם אנשי הרפואה יקבעו שבבתי הכנסת יש פונטציאל הידבקות יותר גבוה, נבין זאת ונישמע להנחיות".

עם זאת, טען הרב סתיו, "לא יכול להיות שאין התייחסות לשניים, ואפילו שלושה מיליון בני אדם, שמתפללים בחוץ בחום ומחכים לקריטריונים או הודעה כל שהיא בנושא. אם יהיה צורך, נשלם את המחיר, אבל לא יכול להיות שבענפי התרבות והספורט חוזרים לשגרה על פי מתווים שונים, ובנושא בתי הכנסת תישמע אף מילה"

לדבריו, "מסיבות לא ברורות יש התעלמות מהנושא הזה, וזה יותר ממוזר. אני לא מפנה אצבע מאשימה לאף אחד, אלא יוצא בקריאה לראש הממשלה ולכל האנשים שאכפת להם מציבור המתפללים, זה לא קשור רק לציבור הדתי, אלא כל מיש שחשוב לו שיינתן מענה לציבור כה רחב"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן