האם האיחוד האירופי יגיב בסנקציות לסיפוח ישראלי?

שרי האיחוד האירופי יתכנסו וידונו בתגובת האיחוד למהלך של סיפוח ישראלי ביהודה ושומרון. על הפרק: סנקציות כלכליות על ישראל והקפאת תכניות של שיתוף פעולה מחקרי במיליארדי שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/20 09:04 כא באייר התשפ

האם האיחוד האירופי יגיב בסנקציות לסיפוח ישראלי?
עמנואל מקרון נשיא צרפת , צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שרי החוץ של האיחוד האירופי צפויים להתכנס היום (ו') בשיחת זום, ברקע לחץ פלסטיני על האיחוד להגיב בחריפות לתכניות הישראליות, ולדון בתגובות למהלך ישראלי אפשרי של החלת ריבונות עם הקמת הממשלה החדשה.

מספר מדינות באיחוד, בהן צרפת, בלגיה ואירלנד, לוחצות לאיים בהטלת סנקציות כלכליות על ישראל במידה והממשלה תחליט להתקדם עם מהלכי סיפוח בהתאם לתכנית המאה של הנשיא דונלד טראמפ. בין היתר, נשקלת האפשרות לאיים בהקפאת תכניות של שיתוף פעולה מחקרי וכלכלי בהיקפים של מיליארדי שקלים.

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף ברול, אמר מוקדם יותר השבוע כי מדובר בסעיף חשוב ביותר, וכי עדיין לא יוטלו סנקציות, אלא מדובר בדיון לבירור עמדות המדינות השונות בנושא.

נזכיר, כי על מנת להוביל מהלך של סנקציות או שינוי מדיניות כנגד ישראל, זקוקים שם לקונצנזוס של גל 27 המדינות. ישראל לוחצת בימים האחרונים על המדינות הידידותיות יותר, לדוגמא, צ'כיה והונגריה, שימנעו קבלת החלטות כנגד ישראל.

נציין כי אמש (ה') גינה הפרלמנט האירופי, ברוב סוחף, את ההסתה נגד ישראל והיהודים בספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית. פרלמנט האיחוד האירופי נחשב עד כה למעוז תמיכה מסורתי של הפלשתינים.

לפני כשלושה שבועות אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מאמין שבחודשים הקרובים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכיר בסיפוח ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. לדבריו, טראמפ התחייב להכיר בהחלת הריבונות הישראלית על היישובים היהודיים באזורים אלה, ואמר כי הוא "משוכנע שבעוד כמה חודשים ההתחייבות תכובד ושנוכל לחגוג עוד רגע היסטורי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן