הצהרת ימינה: "אין משא ומתן בינינו לבין הליכוד - זה ספין"

החלה מסיבת העיתונאים של ימינה על הבחירה ללכת לאופוזיציה. בנט: "לא הייתה שום כוונה להכניס אותנו לממשלה. לא מתנהל שום משא ומתן עם ימינה. אין כלום כי לא היה כלום"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/05/20 19:40 כ באייר התשפ

הצהרת ימינה: "אין משא ומתן בינינו לבין הליכוד - זה ספין"
צילום: כיפה

חברי הכנסת של סיעת ימינה קיימו מסיבת עיתונאים בהם הם מתייחסים על ההליכה לאופוזיציה. יו"ר הסיעה נפתלי בנט  אמר בפתיחת במסיבת העיתונאים: "ראשית אני להתייחס לאיזשהו דיווח שרץ כאילו מתנהל משא ומתן בין הליכוד לבין ימינה. זה יצא מהליכוד. אז לגבי המו״מ הזה - אין כלום כי לא היה כלום".

"מהרגע הראשון לא הייתה שום כוונה ושום מו״מ מהצד של נתניהו כדי להכניס אותנו. אני אומר את זה לליכודניקים שמנסים לעשות עליהם סיבוב ולהלחיץ אותם. זה בסדר, אין כלום. זה ספין" קובע בנט. כמו כן התייחס בנט לקווי היסוד של הממשלה שהחליטו להתעלם מהחלת הריבונות. "נתניהו מחק את הריבונות מקווי היסוד של הממשלה, גנץ ונתניהו פעלו כגנבים בלילה. נתניהו ידע שקווי יסוד כאלה לא יעברו איתנו. הוא רוצה לצידו גמדים מוחלשים".

את דבריו סיכם על ההליכה לאופוזיציה: "אנחנו היום יוצאים לדרך חדשה, של אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו, של ימין ממלכתי, ישר דרך, אמיתי, אמיץ. בעזרת השם וביחד עם השותפים הטובים שלי, עם שר התחבורה מהטובים שהיו מקום המדינה, עם שרת המשפטים מהטובות שהיו מקום המדינה, עם חברי הכנסת מתן כהנא ואופיר סופר – אנחנו יוצאים לדרך מאוחדים מתמיד". 

אחריו דיבר בצלאל סמוטריץ: "לא רצינו את זה, לא ביקשנו את זה אבל אנחנו הולכים לאופוזיציה בראש מורם. נשרת את העם מהאופוזיציה. הציונות הדתית, מובילה ופורצת דרך כבר חמישה עשורים בכל תחום במדינת ישראל. ציבור שלוקח אחריות ומוביל תקווה, חזון ומימוש - בהתיישבות, בחינוך, בצבא, בכלכלה ובחברה. ראש הממשלה הפנה עורף לציבור המדהים הזה, אבל חמור מכך לערכים שהוא נושא.נבנה אלטרנטיבה.

"בממשלה הזו, שלצערנו הולכת שמאלה מידי, האמת שלנו היתה מגומגמת, מתפשרת מטושטשת. היינו נאלצים ליישר קו עם דברים שרחוקים מאוד מעולם הערכים שלנו. את זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. את זה אנחנו לא יכולים להרשות למדינת ישראל. מן האופוזיציה נוכל לחזור סוף סוף לומר את האמת שלנו בצורה הכי מחודדת שיש". 

לאחר מכן פנה אל חברי הליכוד: "חבריי בליכוד! עזבו את קרבות האגו והכסאולוגיה שאתם מנהלים כעת מול נתניהו. לא אזרתם אומץ לכתוב את הריבונות, ואפילו לא את המילים יהודה ושומרון בקווי היסוד של הממשלה. ואם אין לכם אומץ לכתוב מה הסיכוי שיהיה לכם אומץ לעמוד מול נתניהו בהמשך ולדרוש ממנו לבצע?! אם הממשלה תביא ריבונות מלא-מלא, אנחנו נתמוך בה מלא- מלא. אם חלילה הממשלה תתמוך בהקמת מדינה פלסטינאית או אפילו לא תתנגד לה בקריצה, היא תמצא אותנו עומדים מולה ונלחמים בכל כוחנו".

גם את החרדים תקף סמוטריץ': "אחיי החרדים, לצערי וויתרתם אפילו על המילים "סטטוס קוו" בקווי היסוד. עד כמה ניתן להאמין לכם שתעמדו על כך בפועל? אם תשמרו על זהותה היהודית של המדינה תמצאו באופוזיציה שותפים נאמנים. אך אם חלילה תפגעו ביהדותה של המדינה או תאפשרו באופן פסיבי פגיעה שכזאת נלחם בכל עוז על קודשי ישראל".