נתניהו הכריז: עלה בידי להרכיב ממשלה

נתניהו שלח מכתב לנשיא וליו"ר הכנסת בו הוא מודיע כי עלה בידיו להרכיב ממשלה. כמו כן פורסמו קווי הייסוד של הממשלה ה-35 הכוללים התמודדות עם משבר הקורנה, אך אין אזכור מפורש להחלת הריבונות למעט האמירה: "הממשלה תפעל לחיזוק ההתיישבות בכל חלקי הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/20 20:57 יט באייר התשפ

נתניהו הכריז: עלה בידי להרכיב ממשלה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר כעת מכתבים לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ויו״ר הכנסת ח״כ בני גנץ, בה הוא מודיע כי עלה בידיו להרכיב ממשלה. שבוע בלבד לאחר שהוטל המנדט על נתניהו להרכיב ממשלה, הוא מודיע כי הוא השלים את המלאכה. נכון לשלב החתימה ימינה נותרת בחוץ ולנתניהו יש קואליציה של 72 חברי כנסת וככל הנראה 34 שרים. ההצבעה על הממשלה תתקיים מחר (ה') ב-22:00.

צילום: ללא

צילום: ללא

כמו כן פורסמו קווי הייסוד של הממשלה ה-35 העוסקים במחציתם בהתמודדות עם משבר הקורונה "ממשלת ישראל תקים קבינט חירום לטיפול בכל הסוגיות הנגזרות ממשבר הקורונה. קבינט זה יתכלל את כלל הפעולות הנדרשות הן בהיבט הכלכלי-חברתי והן בהיבט הרפואי". החצי השני עוסק ביתר הנושאים הקשורים לניהול המדינה אך נושא החלת הריבונות נעדר ממנו למעט האמירה כי ".הממשלה תפעל לחיזוק הפריפריה, הנגב, הגליל וההתיישבות בכל חלקי הארץ". 


להורדת הקובץ

החלו כבר להחתם הסכמים קואליציונים, הליכוד וש"ס הודיעו לפני דקות אחדות על חתימה סופית של ההסכם הקואליציוני בין המפלגות, במה שמהווה את החבירה הראשונה של מפלגה מגוש הימין לליכוד. גם כחול לבן חתמה על ההסכם הקואליציוני עם מפלגת דרך ארץ במסגרת ההסכם הנדל ימונה לשר בכיר, על פי הדיווח שר התקשורת או שר החקלאות, וגם ישמש חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. האוזר ימונה ליושב ראש וועדת חוץ וביטחון ויהיה חבר בוועדה למינוי שופטים.

מוקדם יותר היום יו"ר ימינה נפתלי בנט ונתניהו ניהלו שיחה בטלפון כדי לנסות ולהגיע להסכם, שפרטי ההצעות אינם ידועים. כאשר בליכוד טוענים שהוצע לימינה תיקים כמו החינוך ועוד תיק כלכלי נוסף, בעוד שימינה הכחישו שקיבלו הצעות אלו. מי שדווקא כן נפגש עם נתניהו הוא הרב רפי פרץ, וקיים חשש כי הוא ינטוש את ימינה ויצטרף לקואליציה של נתניהו בתפקיד שר.