פומפאו על תכנית המאה: "נדרשת עבודה כדי להביא את החזון למציאות"

לפני פגישתם הצפויה בירושלים, מסרו ראש הממשלה ומזכיר המדינה האמריקאי הצהרות משותפות. נתניהו על ממשלת האחדות: "הזדמנות לקדם שלום וביטחון על בסיס ההבנות עם טראמפ"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/05/20 07:59 יט באייר התשפ

פומפאו על תכנית המאה: "נדרשת עבודה כדי להביא את החזון למציאות"
מזכיר המדינה, מייק פומפאו, צילום: Hadas Parush/Flash90

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, נחת הבוקר (רביעי) בישראל לקראת פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעה 10:00, במעון ראש הממשלה בירושלים. פומפאו ייפגש גם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ועם ראש המוסד יוסי כהן שיהיה נוכח בחלק מהפגישה בין נתניהו לפומפאו. טרם פגישתם, מסרו נתניהו ופומפאו הצהרות משותפות.

;

ראש הממשלה אמר: "יש לנו הרבה נושאים לדבר עליהם. קודם כל מגפת הקורונה המאתגרת את כל העולם. שתי המדינות רוצות לדבר על חיזוק שיתוף הפעולה במאבק במגפה. הדבר השני, יש עוד מגפה באזור שלנו, התוקפנות והטרור איראני ואני רוצה להעביר את הערכתי על העמדה החזקה של הנשיא, שלך ושל הממשל נגד איראן, בכך שנסוגתם מעסקת איראן והמשכתם באמברגו הנשק נגד אירן שלא הפסיק לרגע.

בהתייחסו למדיניות ישראל אמר נתניהו: "אנו עומדים להקים מחר ממשלת אחדות לאומית, אני חושב שזאת הזדמנות לקדם שלום וביטחון המבוססים על ההבנות אליהן הגעתי בביקורי האחרון בארה"ב עם הנשיא טראמפ. אלו אתגרים גדולים ואנו יכולים לעשות אותם כי יש לנו ברית חזקה שצומחת וצומחת. ברית שמעולם לא הייתה חזקה יותר".

מזכיר המדינה האמריקני שלח בתחילת דבריו תנחומים למשפחת לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל, שנהרג במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד בשומרון: "זה מזכיר לכולנו שאנשים בכל האזור יודעים שלישראל יש זכות להגן על עצמה וארה"ב תתמוך בכם".

פומפאו הוסיף: "מאז העברת השגרירות הידידות שלנו גברה. אני רוצה להודות לך שעזרת לזה לקרות, זה חשוב לאזור ולדמוקרטיה. אני אוהב להגיע לכאן כאדם מאמין. לראות את חומות העיר העתיקה - זה מזכיר לי את האופי ההיסטורי של המקום. נדבר על האתגרים שהעולם מתמודד - הקורונה. אתם משתפים מידע לא כמו מדינה אחרת שנדון עליה, ונדבר על חזון השלום שאותו הציג הנשיא טראמפ.

פומפאו חתם את דבריו בהתייחסו לאיראן: "דיברת בצדק על איראן. הקמפיין שאנו מנהלים נגד איראן קוצר פירות. גם עכשיו במגפה איראן משתמשת במשאבים של הממשל להפיץ טרור. זה אומר הרבה על האופי של מנהיגי המדינה הזאת".

מי שלא צפוי לקחת חלק בפגישות היום הוא השגריר האמריקאי בישראל, דיוויד פרידמן. משגרירות ארצות הברית נמסר: "השגריר פרידמן לא ישתתף בפגישות שר החוץ פומפאו היום בישראל לאחר שהחלו אצלו סימפטומים נשימתיים קלים. פרידמן נבדק לקורונה ונמצא שלילי. ליתר ביטחון הוחלט שלא ישהה בקרבת פומפאו במהלך הביקור".

צילום: Flash90

בהודעת משרד החוץ האמריקאי נכתב כי פומפאו ידון עם נתניהו וגנץ על המאמצים של ישראל וארצות הברית להילחם במגיפת הקורונה אך גם בנושאים כמו החלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון והבקעה ועל השפעתה המזיקה של איראן על האזור. "המחויבות האמריקנית לישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ. ארה"ב וישראל יתמודדו יחד עם איומים על הביטחון והשגשוג של עמינו. בזמנים מאתגרים אלה, אנחנו עומדים לצד חברינו, וחברינו עומדים לצדנו".

;

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן