היערכות לחידוש הטיסות: ברשות שדות התעופה הכינו מתווה מחמיר לפתיחת נתב"ג

ברשות שדות התעופה הכינו תכנית מפורטת לחזרת הנוסעים לנמל התעופה. המבקרים ידרשו להגיע למקום 4 שעות לפני הטיסה, ויעברו בדיקות חום על ידי רובוטים. הקניה בדיוטי פרי תותר בנוכחות מצומצמת בדומה לקניונים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/05/20 22:04 יח באייר התשפ

היערכות לחידוש הטיסות: ברשות שדות התעופה הכינו מתווה מחמיר לפתיחת נתב"ג
נמל תעופה בן גוריון. צפוי לחזור לפעילות בקרוב, צילום: תומר נויברג / פלאש 90

נמל תעופה בן גוריון צפוי לחזור לפעילות, על פי המסתמן בתחילת חודש יולי. במתווה שמגבשים בשרות שדות התעופה, ישנה היערכות לחזרה לשגרה של הטיסות המסחריות, כאשר הנחיות מחמירות במיוחד צפויות להיות מנת חלקם של ציבור הנוסעים.

על פי המתווה של רשות שדות התעופה, הליך הצ'ק אין בנמל כמו גם הקנייה המסורתית בדיוטי פרי, יראו אחרת מאיך שהתרגלנו. במתווה החדש, ידרשו הנוסעים להגיע לפחות 4 שעות בטרם מועד הטיסה שלהם, כאשר כניסתם לטרמינל תיעשה ללא נוכחות מלווים. הנוסעים ידרשו להציג כרטיס עליה למטוס ודרכון כבר בשער הטרמינל ורובוטים יבדקו חום לנוסעים ויוודאו חבישת מסיכות. בנוסף, בדלפקים תתבצע הפקדת מזוודות בלבד ולא תתבצע הנפקת כרטיסים במקום. הקנייה בדיוטי פרי תהיה מצומצמת במיוחד, כאשר מספר הקונים לא יעלה על אלו המותר בקניונים. 

במקביל, בחלק מחברות התעופה הזרות כבר הודיעו על החזרת הטיסות המסחריות, ובאל על נערכים גם כן לחזרה. מנכ"ל חברת התעופה הביעה תקווה כי פעילות תחזור גם היא בחודש יולי אך נאלץ לאלפי מעובדי החברה כי החופשה ללא תשלום אליה יצאו צפויה להימשך עבורם זמן נוסף מעבר למתוכנן. עובדי החברה הפגינו זה מכבר על היחס לו הם זוכים מצד החברה בהפגנה המונית שקיימו מול משרד האוצר מוקדם יותר השבוע בירושלים.