משה בר סימן טוב הודיע על פרישה מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות

יממה בלבד לאחר שמנכ"ל משרד האוצר הודיע על פרישה לאחר חמש שנים, כעת גם בר סימן טוב הודיע לראש הממשלה ושר הבריאות כי הוא פורש מתפקידו: "אני גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 13:40 יח באייר התשפ

משה בר סימן טוב הודיע על פרישה מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות
משה בר סימן טוב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

משבר הקורונה מקשה על מנכ"לי המשרדים הממשלתיים? היום (ג') הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי הוא פורש מתפקידו כמנכ"ל המשרד. בהודעה שכתב לראש הממשלה ולשר הבריאות כתב: "הודעתי היום  על רצוני לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. אני גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר.ה ולמנכ"ל.ית הבאים". 

לאחר שירות של 5 שנים ועם כינונה של ממשלה חדשה, הודיע בר סימן טוב כי הוא פורש. "שירות מדינת ישראל היא הזכות הכי גדולה שיש" כתב בר סימן טוב ושיבח את התנהלות המשרד והממשלה בעת משבר הקורונה. בר סימן טוב כתב כי המדינה ערוכה למקרה של גל הדבקה נוסף, אך עדיין יש לה עוד פערים רבים להשלים "המלאכה עדיין לא תמה. עלינו לנצל תקופה זו כדי להמשיך ולשפר את היערכות המערכת".


להורדת הקובץ  

שר הבריאות יעקב ליצמן כתב חזרה לבר סימן טוב: "אני מבקש להביע הערכתי הגדולה לידידי משה בר סימן טוב, שהודיע לי על סיום תפקידו כמנכ”ל משרד הבריאות. בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות. 

"הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לנצחון מלא.  אני מאחל למשה בר סימן טוב הצלחה רבה בהמשך הדרך".

רק אמש הודיע גם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, לשר האוצר המיועד, ישראל כ"ץעל כוונתו לסיים את תפקידו עם כינונה של הממשלה החדשה וחילופי השרים. לבקשת השר כ"ץ סוכם בין השניים כי מועד סיום תפקידו של מנכ"ל משרד האוצר יתואם בין הצדדים בהמשך.