ראשי ישיבת מעלה אדומים על רבם: "אישיות אצילית, ישרה, ענוותנית ואוהבת אדם"

הרב חיים סבתו והרב יצחק שילת אשר עמדו בראשות הישיבה "ברכת משה" יחד עם הרב רבינוביץ' זצ"ל, ספדו לרבם: "עניו ושפל דרך, גדול בחינוך, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב תלמידיו אהבת נפש ומקרבם לתורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/20 12:33 יב באייר התשפ

ראשי ישיבת מעלה אדומים על רבם: "אישיות אצילית, ישרה, ענוותנית ואוהבת אדם"
הרב נחום רבינוביץ', צילום: Hadas Parush/Flash90

הלילה (ד') הלך לעולמו הרב נחום אליעזר רבינוביץ', ראש ישיבת מעלה אדומים, בגיל 92. הרב נאבק במשך שנים במצבו הבריאותי שהלך והדרדר. כשבריאותו נחלשה ביקש לפני חמש שנים משותפיו בישיבה, הרב חיים סבתו והרב יצחק שילת, לחלוק עמו את ראשות הישיבה כדי שיוכל לטפל במצבו הרפואי. כאמור, הלילה נפטר הרב ותגובות רבות של אישי ציבור בציונות הדתית ובכלל, מבכות את לכתו של ראש ישיבת "ברכת משה" וזקן ראשי הישיבות הציוניות דתיות.

ראשי הישיבה ששימשו עמו בתפקיד הספידו את זכר רבם. הרב חיים סבתו כתב: "הלוא תדעו כי שר וגדול נפל בישראל. מורנו ורבנו ראש הישיבה הרב נחום אליעזר רבינוביץ הלך לעולמו. גאון בתורה, חדשן ופוסק בהלכה, מרחיב הדעת וחכם ההגות, נפלא במוסר ובמידות, עניו ושפל דרך, גדול בחינוך, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב תלמידיו אהבת נפש ומקרבם לתורה. קיבל מזקני הדור הקודם שסמכוהו בהערכה רבה, ומקושר לדור הצעיר בלב ונפש. אוהב עמו וארצו אהבה בלי מצרים. ארבעים שנה עמד בראש הישיבה והוביל אותה בידיים נאמנות בדרכה המיוחדת. שבר השברנו. המקום ינחמנו. הכותב בדמע".

הרב יצחק שילת ספד גם הוא: "ידועה המימרה: 'גדול מרב – רבי, גדול מרבי – רבן, גדול מרבן – שמו'. לאנשים הגדולים ביותר אין נותנים תארים, מספיק להזכיר את שמם: שמעיה, אבטליון, הלל, שמאי. מדוע? נראה שהטעם הוא מפני שהשם הוא האדם כמות שהוא, בלי כחל ושרק, ומי שזוכה ששמו הוא גדולתו - הוא הגדול באמת. בשלשה כתרים נכתרו ישראל, כתר תורה כתר כהונה כתר מלכות, וכתר שם טוב עולה על גביהם.

שלושה כתרים היו לראש ישיבתנו הרב נחום אליעזר רבינוביץ' זצ"ל: כתר של רב פוסק הלכה מהמיוחדים שבדור, כתר של מרביץ תורה לאלפים בחו"ל ובארץ, וכתר של איש הגות אמונית ומדעית עמוקה. אבל על גביהם היה לו הכתר הגדול מכולם, כתר שם טוב, הכתר של אישיות אצילית, ישרה, ענוותנית, מכבדת, ואוהבת אדם. גדול מרבן שמו".      

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן