ח"כ עפר שלח: "אחוז גבוה מהתלמידים לא חזר ללימודים"

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ עפר שלח: "האזרחים לא בצבא ולא עומדים בשלשות, אחוז גבוה של תלמידים לא חזר ללמוד בגלל ההנחיות הסותרות" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/20 12:31 ט באייר התשפ

ח"כ עפר שלח: "אחוז גבוה מהתלמידים לא חזר ללימודים"
ח"כ עפר שלח, צילום: Hadas Parush/Flash90

ועדת הכנסת לטיפול בקורונה התכנסה היום (א') לדיון על סוגיית המידע בתקופת משבר הקורונה ודרך שיקוף ההנחיות והמידע לציבור הרחב. יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח אמר בפתח הדיון: "הדיון היום על סוגיית המידע שמעסיקה אותנו מתחילת הדיונים, הוא מהיותר חשובים. איך המידע נאסף ומגיע למקבלי ההחלטות ולציבור. בתקופה של מגיפה המידע הוא קריטי. אנחנו רואים את ההבדל בין ציבור מודע ומבין שמקבל את ההחלטות לבין ציבור מבולבל שלא מקבל מידע ולא מכיל אותו".

לדבריו, "התנהגות הציבור היא זו שקובעת וציבור שמקבל מידע נוהג באחריות. כך גם בסוגית החזרת מערכת החינוך. האזרחים לא בצבא ולא עומדים בשלשות. כשהציבור מקבל ביום שישי שורה של הנחיות סותרות התוצאה היא אחוזים גבוהים מאוד של תלמידים שיכולים ללמוד לא הלכו ללמוד היום בין אם בהחלטת הרשויות או ההורים שלהם." 

עוד הוסיף, "זו בראש ובראשונה סוגיה של ניהול ומידע. הדבר הזה יהיה עוד יותר קריטי בימים הבאים ככל שפותחים את המשק שזו כמובן מגמה שאנחנו מברכים עליה. הגישה שהציבור לא ממושמע, ולא פועל על פי ההנחיות היא אי-הבנה. הציבור צריך לדעת, להבין, לקבל הנחיות מסודרות ואז יפעל בהתאם". 

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) אמרה בדיון: "הדבר המסוכן ביותר שאנו עומדים בפניו כעת הוא חוסר האמון. כשאין דברור והסבר נכון, וכשאין שקיפות, מקבלים מצב של חוסר אמון".