האם נמצאה תרופה לקורונה? תקווה בארצות הברית

חברת תרופות אמריקנית אשר השתמשה בתרופה רמדיסיביר, בניסוי בטיפול בחולי קורונה, הודיעה על שיפור במצבם. עם זאת, עדיין מוקדם לקבוע סופית כי נמצאה התרופה לנגיף, ועדיין, בארצות הברית לא מאבדים תקווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/20 21:12 ה באייר התשפ

האם נמצאה תרופה לקורונה? תקווה בארצות הברית
צילום: shutterstock

בחברת התרופות האמריקנית "גיליאד" הודיעו היום (ד') כי בניסוי קליני שערכו לאחרונה בתרופות שונות שהם מייצרים, עלו "ממצאים חיוביים" המעידים על יעילות, לכאורה, בטיפול נגד נגיף הקורונה.

במחקר של החברה, שהחל בפברואר האחרון בחנו את מידת יעילותה של התרופה רמדיסיביר, תרופה אנטי-ויראלית שהוכחה כיעילה נגד משפחות וירוסים שונות, בהם מזהמים קודמים ממשפחת הקורונה – MERS ו-SARS. 

התוצאה היתה שמצבם של החולים בנגיף הקורונה שנטלו את התרופה באופן קבוע במשך עשרה ימים, הוטב משמעותית. עם זאת, תוצאות מפורטות של ניסוי כזה מגיעות רק לאחר זמן רב ועל כן אין לשמוח יותר מדי.

ובכל זאת, יועצו של טראמפ, ד"ר אנתוני פאוצ'י, החבר בצוות המיוחד המייעץ לבית הלבן בכל האמור למשבר, אמר היום שהתוצאות הראשוניות מהניסוי מראות שאפשר לתקוף את הווירוס הזה בתרופה, ושיש לניסוי הזה פוטנציאל. עם זאת, כאמור, עדיין מוקדם לקבוע שהתרופה אכן יעילה נגד קורונה. 

נראה שהאופטימיות של פאוצ'י מבוססת על העבודה שניתן לחלק את כמות התרופות לשתיים, וכך כל חולה יקח תרופה זו במשך חמישה ימים, שיעילותם דומה, לפי חלק מהמחקרים ליעילות עשרה ימים, וכך להגדיל את כמות הבדיקות.

סקוט גוטליב, נציב מנהל המזון והתרופות לשעבר שכיהן גם תחת הנשיא טראמפ, אמר לדעתו אין מדובר בתרופת "טיפול ביתי" נגד קורונה, אך היא עשויה לסייע לחולים להקל על מצבם. "התרופה תוכל להפחית את הסיכוי שהמצב של חולה קורונה יידרדר", אמר.