כחול לבן לבג"ץ: "אין למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה למרות כתב האישום"

כחול לבן בתגובה לעתירה גנד הרכבת הממשלה: "אין למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה למרות כתב האישום". היועץ המשפטי לממשלה מבקש מבית המשפט העליון לאפשר לו להגיב על העתירות נגד ראש הממשלה והליכוד ביומיים נוספים ולהגיש את תגובתו ביום חמישי. התנועה לאיכות השלטון מתנגדת לבקשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/20 10:43 ד באייר התשפ

כחול לבן לבג"ץ: "אין למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה למרות כתב האישום"
צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

כחול לבן משיבים הבוקר (ג') לבית המשפט העליון על העתירה של התנועה לאיכות השלטון שמבקשת למנוע את הרכבת הממשלה מנתניהו וטוענת לבעייתיות בהסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן. בתגובה ראשונה של המפלגה היא אומרת: "אין למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה למרות כתב האישום".

לדבריהם, "לאור צבר הנסיבות המיוחדות מאוד אליהן נקלעה מדינת ישראל, שלוש מערכות בחירות במש שנה וחצי, משבר וקיטוב חברתי, משבר בריאותי הנובע מהתפשטות נגיף הקורונה, משבר כלכלי הנובע בין השאר ממשבר בריאותי, ואי בהירות משפטית, האינטרס הציבורי מחייב את הקמתה של ממשלת חירום לאומית, כאמור בהסכם הפוליטי".

התנועה לאיכות השלטון לא אהבה את הדברים של כחול לבן והגיבה: "דרישת סיעת כחול לבן לדחות את עתירת התנועה היא מבישה. לא די בכך שבמו ידם הכשירו את שרץ השחיתות, כעת גנץ גם מתנגד שבית המשפט ידון בעתירה ויבחן את פני הדברים. בושה."

בתוך כך, מוקדם יותר הבוקר ביקש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מבג"ץ לדחות את תגובתו בעניין העתירה של התנועה לאיכות השלטון. בבקשה ששיגר היועמ"ש לבית המשפט העליון הוא ביקש לאפשר לו לדחות את התגובה לעתירות אלו ליום חמישי, לאחר יום הזיכרון ויום העצמאות.

התנועה לאיכות השלטון, שהגישה את העתירה נגד נתניהו, הגיבה לבקשת הדחייה של היועמ"ש וסירבה לדחיה של יומיים: "העותרת מתנגדת לבקשה בשל הליכי החקיקה המתקדמים שמבקשים לקבע הסכם לא חוקי. יחד עם זאת, העותרת ציינה בתגובתה כי מטעמים של קדושת היום, תציע דחייה בת מספר שעות, עד לשעה 14:00 היום, וזאת על מנת שיוכלו חברינו לציין כיאות את אירועי יום הזכרון ולכבד את זכר הנופלים"

מנגד, בליכוד הגיבו לעתירות נגד נתניהו וההסכם הקואליציוני ודרשו לדחות אותן על הסף. בטענה הסיעה לבית המשפט העליון נאמר "בית משפט נכבד זה אינו מתערב בשיקול דעתם של נשיא המדינה, חברי הכנסת והכנסת בהליכים החוקתיים להקמת הממשלה - הרשות המבצעת של המדינה - שתכליתם היא להגשים את רצון העם כפי שבא לידי ביטוי בבחירות לכנסת.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן