הרב הבר, מייסד "מתנת חיים"- הובא למנוחות, "בזכותו, זכו רבים לחיים חדשים"

הרב ישעיהו הבר, מייסד ארגון "מתנת חיים", הובא למנוחות בירושלים, לפי ההנחיות, לאחר שנפטר מנגיף הקורונה. הרב חלה לאחרונה בנגיף ואושפז בבית החולים הדסה, בתקופה האחרונה הורדם והונשם, והלילה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. ראש הממשלה: "בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/20 07:18 ל בניסן התשפ

הרב הבר, מייסד "מתנת חיים"- הובא למנוחות, "בזכותו, זכו רבים לחיים חדשים"
הרב הבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מייסד ויו''ר עמותת מתנת חיים, אברהם ישעיהו הבר, הובא למנוחות במהלך הלילה, לאחרשהלך לעולמו אמש (ה'),  לאחר שחלה בנגיף הקורונה, לווויתו של הרב נערכה במיעוט משתתפים ולפי הנחיות משרד הבריאות.

פטירתו של הרב היא לאחר שהערב כבר פורסם כי מצבו החמיר ומשפחתו הוסיפה לו שם וביקשה להתפלל לרפואתו.  הרב הבר נדבק בנגיף הקורונה לפני מספר שבועות, והוא הורדם והונשם. הבוקר דווח כי חל שיפור קל במצבו, אך הלילה דיווחו בני משפחתו כי הוא נלחם על חייו, וביקשו מהציבור להתפלל לרפואתו, וכאמור לאחר מאמצי הרופאים, נפטר הרב מהנגיף..

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פטירתו של הרב ישעיהו הבר מסר: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה. הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים.

לדבריו, "הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו. יהי זכרו ברוך.

קברו של הרב הבר

קברו של הרב הברצילום: ללא

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל, היהודי היקר והמסור מארגון ׳מתנת חיים׳ שהציל את חייהם של מאות אנשים ע״י תרומת כליה והוכרע ע״י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד. 
אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה".

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' אמר: "אסון כבד. ברוך דיין האמת. הרב ישעיה הבר יו"ר מתנת חיים איש שכל כולו חסד הלך לעולמו. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד.
הלב בוכה."

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו שליט"א, מסר כי הוא כואב את הסתלקותו של ידידו, איש החסד, אשר רבים חבים לו את חייהם כפשוטו, הרב ישעיהו הבר זכר צדיק לברכה. "הרב הבר ז״ל היה איש אוהב אדם, שבצניעות נדירה הציל למעלה מ- 800 משפחות, גדולה האבידה לדור כולו, ומי יתן ומלאכי הרחמים אליהם הצטרף יסירו המגיפה והצער מעלינו".

נפתלי בנט שר הביטחון הגיב , "הרב ישעיהו הבר, מלאך של חיים, הלך לעולמו. אך בזכותו ימשיכו לחיות אנשים רבים. יהודי טוב עם מסירות מוחלטת. יהי זכרו ברוך"

יאיר לפיד צייץ אף הוא: "‏בשורה עצובה בסוף היום הזה. הרב ישעיהו הבר, יו"ר עמותת "מתנת חיים", היה איש מיוחד שהקדיש את חייו להצלת חיים של אחרים. הוא נלקח מאיתנו בטרם עת והשאיר לנו ציווי של נתינה ואהבת הזולת. משתתף בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך רפי פרץ על מותו בטרם עת של הרב ישעיהו הבר ז״ל מנגיף הקורונה: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא, הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה. איש שכל כולו חסד שהקדיש את חייו להצלת אחרים. איזו טרגדיה נוראית לעם ישראל. אבידה עצומה. יהי זכרו הקדוש ברוך, מי ייתן ויהיה מליץ יושר על עמו".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן