ארגוני המשפחות השכולות תומכים בהחלטת ראש הממשלה שלא להגיע לבתי העלמין

בעוד שהמשפחות השכולות חלוקות בדבר החלטת הממשלה לאסור על ביקורים בבתי עלמין ביום הזיכרון, ארגוני המשפחות תומכים בהחלטה. יו"ר יד לבנים: "זו החלטה שאנחנו המלצנו עליה - דרשנו שיהיה סגר כללי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/04/20 07:54 כח בניסן התשפ

ארגוני המשפחות השכולות תומכים בהחלטת ראש הממשלה שלא להגיע לבתי העלמין
הר הרצל, צילום: פלאש 90

אתמול בערב התבשרו המשפחות השכולות כי הן לא תוכלנה לפקוד את קברי יקיריהן ביום הזיכרוןהממשלה צפויה לאשר הבוקר (רביעי) בשעה 11:00 את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההחלטה מוסכמת על הארגונים, המשפחות מבינות את ההחלטה אך לא כולן מרוצות ממנה ומתכוונות להגיע בכל זאת לבתי העלמין. הבוקר נשמעות קריאות לפקוד את בתי העלמין במהלך הימים עד ליום הזיכרון. 

יו"ר בית יד לבנים, אלי בן-שם, בירך על עצם קבלת ההחלטה: "זו החלטה שאנחנו המלצנו עליה - דרשנו שיהיה סגר כללי. הרוב הגדול של המשפחות מסכים עם ההחלטה הזאת. אין ברירה. רוב המשפחות אלה אנשים שחצו את גיל 70. כולנו באוכלוסיית הסיכון. להגיע לבית קברות כמו הר הרצל, שיש בו 4,000 קברים, זה קהל של 16,000 אנשים. זה לא מעשי. בדקנו את זה, הפכנו כל אבן". 

בן-שם הוסיף: "הילדים שלנו למעלה לא יכעסו עלינו. הסיסמה היא שבמותם הם ציוו לנו את החיים. אני רוצה שהמשפחות השכולות ימשיכו לחיות".

יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, תמי שלח, אמרה: "הארגון מגבה את ראש הממשלה בהחלטתו ולמרות הצער והכאב אנו קוראים למשפחות השכולות - אנא הישארו בבית כדי שבשנה הבאה נוכל לפקוד את קברי יקירינו בבריאות טובה".