נתניהו: "בעבודה משותפת נצליח למנוע הדבקה המונית במהלך הרמדאן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר דיון בראשותו בנושא ההיערכות לחודש הרמדאן יחד עם ראשי רשויות מהמגזר הערבי: ראש מועצת דיר אל-אסד, ראש עיריית נצרת, ראש עיריית אום אל-פחם, ראש עיריית טייבה וראש עיריית רהט

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/20 19:47 כז בניסן התשפ

נתניהו: "בעבודה משותפת נצליח למנוע הדבקה המונית במהלך הרמדאן"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר דיון בראשותו בנושא ההיערכות לחודש הרמדאן יחד עם ראשי רשויות מהמגזר הערבי: ראש מועצת דיר אל-אסד, ראש עיריית נצרת, ראש עיריית אום אל-פחם, ראש עיריית טייבה וראש עיריית רהט.

בדיון עלה הצורך במאמץ משותף למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במגזר הערבי במהלך חודש הרמדאן, על מנת שלא יחול זינוק במספר הנדבקים. ראשי הרשויות הציגו את הפעולות שנעשו מצד מנהיגי הדת והמנהיגות המקומית  לצמצום סכנות ההדבקה. בין השאר, ביטול התפילות במסגדים וקריאה לקיים את ארוחות שבירת הצום בחוג המשפחה הגרעינית בלבד. 

ראשי הרשויות קראו לראש הממשלה להטיל הגבלות החל מהשעה 18:00 בערב ועד לשעה 3:00 לפנות בוקר למחרת כדי לצמצם את הסכנה להתקהלויות שיביאו להדבקות המוניות. כמו כן, העלו ראשי הרשויות בקשות לתמיכה בתושבים ולסיוע בצרכים הקריטיים בתקופת הרמדאן. 

ראש הממשלה נתניהו שיבח את ראשי הרשויות על המנהיגות האחראית שהם מגלים בתקופה זו, וציין כי עמדתם בעניין ההגבלות תלקח בחשבון בהחלטה שתתקבל. כמו כן, הטיל רה"מ נתניהו על שר הפנים ועל ר' המל"ל לבחון את בקשות הסיוע שהוצגו.

ראשי הרשויות שיבחו את הצעדים שננקטו עד כה על מנת למנוע את התפשטות הקורונה במגזר הערבי.

רה"מ נתניהו ציין כי רק בעבודה משותפת נצליח למנוע הדבקה המונית בחברה הערבית במהלך  הרמדאן. עוד אמר רה"מ נתניהו כי אם קצב ההדבקה יישאר נמוך, כפי שהוא כעת, נוכל לשמור על מעמדה של ישראל בראש טבלת המדינות המצליחות להתמודד היטב עם נגיף הקורונה.

בדיון השתתפו גם שר הפנים, שר הבריאות, שר הבט"פ, ר' סגל רה"מ, ר' המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, ר' אג"מ במשטרת ישראל, ר' אגף לוט"ר ועורף במל"ל, ראש אגף פנים במל"ל וגורמים נוספים.