משבר הקורונה: הממשלה תאשר את הרחבת ההנחיות, התחבורה הציבורית תבוטל

הממשלה תקיים הערב ישיבת ממשלה טלפונית בשעה 20:30 בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה, לשרים תוצג תמונת המצב וידונו דרכי ההתמודדות והמדיניות להמשך. בין היתר, הרחבת התקנות לשעת חירום יובאו לאישור הממשלה, יציאה רק עד 100 מטרים מהבית, התחבורה הציבורית תבוטל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/20 20:06 כח באדר התשפ

משבר הקורונה: הממשלה תאשר את הרחבת ההנחיות, התחבורה הציבורית תבוטל
קורונה, צילום: פלאש 90

הממשלה תקיים הערב ישיבת ממשלה טלפונית בשעה 20:30 בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה. על הפרק עומדות הרחבת ההנחיות, כאשר על פי טיוטת התקנות, מקומות עבודה ימשיכו לפעול ולא יונהג משק לשעת חירום. בכניסה לכל מקום עבודה יתבצעו בדיקות חום. התחבורה הציבורית תבוטל אך יותרו מוניות עם נוסע אחד. יהיו הסעות מיוחדות למקומות עבודה חיוניים.

תותר יציאה מהבית למרחק של כ-100 מטר (האריכו מ-50). יותרו רק משלוחים ממסעדות אך לא טייק אוויי. בפועל, זו החזרה לדברים שהסתמנו אתמול. המשמעות היא שמשרד הבריאות לא הצליח להביא לסגר מלא. הטיוטה הועברה לבחינת היועץ המשפטי לממשלה.

מאחורי הקלעים התנהל ויכוח גדול בין משרד האוצר למשרד הבריאות בנוגע להיקף הסגר שיוטל. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לחץ על הממשלה לסגר מלא הכולל סגירת מקומות עבודה שאינם חיוניים למשק וגם את הבנקים והתחבורה הציבורית. משרד האוצר התנגד לכך בתוקף, וטען שיש לשמור על המשק במתכונתו הנוכחית.

נציין כי הערב (ג') נפטר חולה קורונה בן 87 מירושלים בבית החולים הדסה עין כרם בעיר. הוא סבל ממחלות רקע שונות לרבות סוכרת, דמנציה ואף אירוע מוחי שעבר. זה קורבן שני מבית הדיור המוגן "מגדל נופים" שבו נדבקו תשעה דיירים ואנשי צוות.

אחר הצהריים פורסם כי מלכה קבע, תושבת בת ים בת 67, היא האישה שנפטרה היום מסיבוכי הנגיף בבית החולים וולפסון בחולון. גם בעלה ובני משפחה נוספים נושאים את הנגיף ובשל כך הם שוהים באשפוז ביתי