צה"ל נערך לסגר מלא

דובר צה"ל הודיע היום על ההיערכות הצבא לקראת החלת סגר. בראש ההיערכות: הקצאת גדוד צה"לי לכל מחוז משטרתי לצורך תגבור. שם התכנית: משמרות הזהב. במקביל, צה"ל, על פי החלטת ראש הממשלה, קיבל לידיו גם את הטיפול באוכלוסיה המבוגרת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/03/20 16:41 כח באדר התשפ

צה"ל נערך לסגר מלא
בקרוב גם צה"ל יסייע בטיפול בקורונה. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרי הממשלה טרם אישרו היום (ג) את ההחמרה הדרמטית בהגבלות התנועה על אזרחי ישראל. בין ההנחיות החדשות: איסור יציאה מהבית(למעט יציאה לעבודה חיונית), קניית מזון או תרופות, תחבורה ציבורית תצומצם ובהמשך תגיע להשבתה כללית, ומוניות יורשו לנסוע עם נוסע אחד בלבד.

בינתיים עדכן דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, על היערכות צה"ל לכניסת הצבא למאבק בהמשך התפשטות נגיף הקורונה, ואמר כי "שמונה גדודים בשלב הראשון והם יגיעו מגדודי ההכשרות של גולני". משמעות הדבר היא שצה"ל יקצה גדוד לכל מחוז משטרתי.  זילברמן הוסיף כי "אנחנו רק מסייעים, החיילים כפי הנראה לא יהיו חמושים".

עוד הודיע דובר צה"ל כי חיל הרפואה יפתח מעבדה לבדיקת חולי קורונה שתהיה מבוססת על מעבדה של הרבנות הצבאית וחיל הרפואה לבדיקות DNA. "צה"ל יבדוק את חייליו בלבד. הבדיקות יבוצעו לפי הנחיות משרד הבריאות", כך אמר זילברמן. 

;

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, אמר: "אנחנו עסוקים בעיקר בסיוע למשרד הבריאות ולעשות את כל הנדרש איפה שניתן לסייע. היום אנחנו עסוקים בהסברת הנחיות הדרג המדיני, החלק השני קשור בתמיכת מערכת הבריאות. החלק השלישי קשור לבידוד הנשאים ומלוניות ההבראה. אנחנו עוזרים גם לרשויות המקומיות ויחד בונים את המענה המבצעי לקראת אפשרות של התדרדרות במצב". 

בצה"ל יש 23 חיילי צה''ל שנדבקו בקורונה ועוד כ-5600 חיילים נמצאים בבידוד. הגיוסים נמשכים במתכונת רגילה. אימוני הלוחמים מתבצעים עם התאמות ועל פי הנחיות חיל הרפואה ומשרד הבריאות.

עוד פרסם דובר צה"ל כי בדיון שנערך אתמול הטיל ראש הממשלה על שר הביטחון, נפתלי בנט, באמצעות משרד הביטחון וצה"ל, את האחריות לטיפול באוכלוסייה המבוגרת בישראל. בנט ואנשיו יגבשו תכנית לאומית בנושא, תוך מתן מענה לצרכי האוכלוסייה המבוגרת, בהם הזנה, צרכים רפואיים, שהות ממושכת בבידוד, אוכלוסיה ערירית ועוד.

בנט אמר: "צה"ל ומשרד הביטחון לוקחים אחריות לשמור ולהגן על האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל. אנחנו יוצאים למבצע "משמרות זהב".נגיף הקורונה פוגע בצורה הרבה יותר חריפה  באוכלוסייה המבוגרת מאשר בצעירה. לצורך זה, פיקוד העורף, צה"ל ומערכת הביטחון נרתמים במלואם כדי לבצע את המשימה, ואנחנו נעמוד בזה".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הבהיר כי סגר במידה ויהיה לא יהיה הרמטי: "חשוב להבהיר: סופרמרקטים ובתי מרקחת לא ייסגרו ולא תיאסר יציאה לקנות בהם וכן חנויות המוכרות מוצרים  חיוניים נוספים. כמו כן תוטל חובה על המעסיקים במקומות העבודה שישארו פתוחים, למדידת חום של הנכנסים.״

אילוסטרציה

צה"ל יקבל את האחריות על הקשישים. אילוסטרציהצילום: shutterstock

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל , אמרה כי, "החלטת ראש הממשלה להטיל על משרד הביטחון וצה"ל את האחריות על האוכלוסייה המבוגרת בישראל הינה צעד חשוב וקריטי במלחמה שלנו בוירוס הקורונה. צה"ל ופיקוד העורף ערוכים להגיע בחרום למיליוני בתים בישראל".

לדבריה, "מאחר והטיפול באוכלוסיית הקשישים והאזרחים הותיקים מפוזר במספר רב של משרדים, בהם משרד הרווחה, הפנים, הכלכלה, הבריאות והשוויון החברתי ועוד, צו השעה כי בעת חרום זאת, זרועות הביטחון יקחו אחריות וישמשו גורם מתכלל לאוכלוסיית הקשישים".