שעון הקיץ ידחה? דרעי: "למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור"

אריה דרעי מוביל מהלך שטרם נראה כמותו בישראל: דחיית החלפת שעון הקיץ בחודש שלם. הדחיה כדי למנוע יותר שעות אור ביום ופחות זמן בו אנשים יסתובבו בחוץ. אך בשל הצורך ליצור עדכונים בכלל המחשבים והמכשירים הסלולריים היוזמה עלולה שלא לצאת לפועל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/20 22:39 כו באדר התשפ

שעון הקיץ ידחה? דרעי: "למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור"
אריה דרעי. דוחה את החלפת השעון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הפנים, אריה דרעי יוצא ביוזמה לא שגרתית בכלל, השר פועל על מנת לדחות את תאריך החלפת שעון הקיץ. שעון הקיץ אמור להתחלף השבוע בלילה שבין חמישי לשישי (26/3) אך במשרד הפנים מעוניינים לדחות את ההחלפה בחודש. המטרה היא שיהיו פחות שעות אור במהלך היממה וההורים והילדים יהיו פחות בחוץ, בזמן שנגיף הקורונה מתפשט.

דרעי: ״יזמתי לפני מספר ימים את דחיית שעון הקיץ כדי למנוע מילדים ומבוגרים להסתובב בשעות אור נוספות, מחוץ לבית. ובכך לצמצם את השימוש במרחב הציבורי בימים אלה. התייעצתי על כך עם ראש הממשלה נתניהו וקיבלתי את הסכמתו העקרונית. אנחנו הולכים לחוקק תקנות שעת חירום כדי לדחות את תחילת מועד שעון הקיץ ל-1 במאי. נמצאים כעת בתהליכים מול משרד המשפטים כדי לאפשר הגשת תקנות שעת חירום לאישור הממשלה". 

בהודעה שיצאה מטעם היועץ המשפטי לממשלה נאמר כי: "במענה לפניות כתבים נבקש לעדכן, כי היועץ המשפטי לממשלה אישר עקרונית התקנת תקנות שעת חירום, שעניינן הארכת שעון החורף בחודש נוסף, במקום להתחיל את שעון הקיץ ביום 1 באפריל, כמתוכנן. היועץ המשפטי לממשלה בחן את פניית שר הפנים בנושא, אשר נומקה, בין השאר, בצורך לצמצם תנועה שלא לצורך של אזרחים ברחובות."

מנגד הודיעו ברשות התקשוב הממשלתית ו"ישראל דיגיטלית", כי תאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדרת באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים. כדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותו, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים ולא ניתן לבצע זאת עד יום חמישי בלילה, תאריך התחלת שעון הקיץ. המשמעות היא כי היוזמה עלולה שלא לצאת לפועל בסופו של דבר.