נתניהו: "כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם"

ראש הממשלה התייחס להחלטה של יו"ר הכנסת להשבית את כינוסי המליאה עד שבוע שעבר וטען: "גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור". ח"כ עודה השיב לנתניהו: "פושע נמלט שמוכן לשרוף את הבית לטובתו האישית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/20 20:02 כב באדר התשפ

נתניהו: "כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם"
משתפים בפייסבוק. נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

לאחר ההחלטה של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין לעצור את עבודת מליאת הכנסת, ראש הממשלה הסביר כי העיכוב בהקמת הועדות נובע מחוסר הסכמה לגבי הקמתן ומי יעמוד בראש הועדות וטוען כי כחול לבן ימנו את אחד מחברי הרשימה המשותפת תקבל ראשות ועדה: "דרשנו מהם להתחייב שתומכי טרור לא יעמדו בראש וועדות"

"כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם", כתב נתניהו בפוסט בפייסבוק" והוסיף "בנוסף דרשנו מהם להתחייב שתומכי טרור לא יעמדו בראש וועדות. לא קיבלנו תשובות לכך. לצערי, גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור. העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות". 

עוד הוסיף ראש הממשלה: "בכל תולדות הכנסת, ללא יוצא מן הכלל, תמיד הוקמו ועדות הכנסת בהסכמה בין האופוזיציה לקואליציה. ההסכמה הזו לא הושגה עד לרגע זה ואני מקווה שהיא תושג מהר ככל האפשר כדי שהכנסת תתחיל לעבוד ולסייע לנו במאבק נגד מגיפת הקורונה". 

כזכור, אדלשטיין הפסיק את כינוס המליאה דקות לאחר שהיא החלה לאחר שלא הושגה הסכמה על הרכבי הועדות לכנסת. ראש הממשלה ביקש מכחול לבן "להפסיק להפיץ פייק ניוז ולעסוק בעסקנות פוליטית במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית כדי להילחם למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל. הפוליטיקה יכולה לחכות כמה חודשים. זה הזמן למנהיגות, לאחריות לאומית ולעבודה משותפת. אפשר וצריך להקים ממשלה עכשיו - זה מה שהמדינה צריכה וזה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה השיב לנתניהו: "מסתבר שנתניהו לא באמת חושב שמחליפים ראש ממשלה בקלפי. הוא פושע נמלט שמוכן לשרוף את הבית לטובתו האישית. זה לא פלונטר זאת הפיכה".