מנכ"ל משרד הבריאות: "לא מעט אנשים ימותו מקורונה"

משה בר סימן טוב מעניק תחזית קודרת למאבק בנגיף הקורונה, וטוען כי תתרחש תמותה בחלק מן האוכלוסייה שנדבקה בנגיף. "זו המציאות ויש לנו חובה לשקף אותה לציבור בישראל". מוקדם יותר - בכירה בבית החולים איכילוב נדבקה, צוות רופאים במחלקתה נכנס לבידוד

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 15/03/20 21:52 יט באדר התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא מעט אנשים ימותו מקורונה"
סימן טוב. תחזית קודרת, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב מתראיין הערב לחדשות 12 ונותן תחזית קודרת להמשך המאבק בנגיף הקורונה. על פי סימן טוב, שאלת התמותה בקרב הנדבקים בישראל אינה שאלה של האם אלא של מתי.

"אנחנו מנסים שקצב ההידבקות יהיה יותר נמוך ושהחולים יתפרסו על טווח זמן יותר רחב שתהיה אפשרות לטפל בכולם", אומר סימן טוב, אך מסביר כי המצב יביא עמו קרבנות, "אך מצד שני חייבים להכיר במציאות: מספר החולים יעלה, וקצב העלייה גם הוא ילך ויעלה, ככה זה קורה בכל העולם. אנחנו מכירים במציאות שגם לא מעט אנשים ימותו מהקורונה בישראל. זו המציאות ויש לנו חובה לשקף אותה לציבור בישראל"

נזכיר, כי מוקדם יותר הערב פורסם במהדורה המרכזית על מקרה הידבקות חמור נוסף: מנהלת מחלקה בבית החולים איכילוב נדבקה בנגיף הקורונה. על פי הדיווח, טרם ברור כיצד נדבקה הבכירה, אך צוות הרופאים שבא איתה במגע התבקש להיכנס לבידוד, כמו גם מטופלים בהם טיפלה הבכירה שיחוייבו במעבר למחלקה חלופית. מטופלים נוספים ששוחררו מבית החולים לאחר שנדבקו בנגיף, עודכנו בדבר האבחנה.

 "מנהלת מחלקה בבית החולים סבלה מתסמינים מינימליים, ומיד בעליית חום נכנסה לבידוד ונבדקה. תוצאות הבדיקה אימתו שהיא חיובית לקורונה", נמסר מבית החולים, "בהמשך לחקירה אפידמיולוגית לכל המטופלים במחלקה נלקחה בדיקה, ואותרו המטופלים שנחשפו ושוחררו. אנשי הצוות שהיו במגע נמצאים בבידוד מרגע קבלת התשובה".

במקביל, חדשות 13 מדווחים לפני דקות אחדות כי נגיף הקורונה חדר אל תוך כותלי שני בתי אבות בירושלים. על פי הדיווח, עובדת סוציאלית שעובדת באחד המוסדות הדביקה את אחת האחיות שעובדת בבית האבות הנוסף. בעקבות כך, ארבע מעובדי בתי האבות הוכנסו לבידוד. נציין, כי ישנם כיום כ- 27,000 קשישים השוהים בבתי האבות השונים, שנמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה במידה וידבקו. 

נזכיר, כי מוקדם יותר נמסר ממשרד הבריאות כי מניין הנדבקים בנגיף המסוכן זינק ל - 213 איש, כאשר שניים מתוכם במצב קשה ועוד 12 במצב בינוני. יתר החולים, המהווים את עיקר הכמות שנדבקה בנגיף, מתאוששים כשהם במצב קל.