סמוטריץ': "אישרנו מנגנון מניעה אלקטרוני לקורונה, זה לא 'האח הגדול'"

שר התחבורה הסביר כי לאחר דיונים ארוכים, הממשלה אישרה שימוש במנגנון אכיפה מרוכך למניעת התפשטות נגיף הקורונה. השב"כ לא יאכוף את הדברים על מבודדי בית ועל נהלי השהייה בבידוד, זאת לאור בקשת ראש הממשלה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 15/03/20 20:19 יט באדר התשפ

סמוטריץ': "אישרנו מנגנון מניעה אלקטרוני לקורונה, זה לא 'האח הגדול'"
סמוטריץ'. מנגנון אכיפה מרוכך, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מודיע הערב (א') כי בתום דיונים ארוכים אישרה הממשלה מנגנון מניעה אלקטרוני למניעת התפשטות נגיף הקורונה. המנגנון יעקוב אחר אזרחים, אך על פי שר התחבורה מדובר במנגנון עדין באופן יחסי.

"‏אישרנו עכשיו בממשלה, אחרי 7 שעות של התייעצויות ודיוני עומק מקצועיים, ועם הרבה מאוד סייגים ומנגנוני הגנה מובנים מוסדית, את מנגנון המניעה האלקטרוני להתפשטות הקורונה. אני יכול להרגיע אתכם חד משמעית: אין ולא יהיה "אח גדול" במדינת ישראל, גם לא במסגרת אירוע קיצון כמו זה שאנחנו מנהלים" הסביר שר התחבורה. 

סמוטריץ' הודה כי המנגנון הינו ברירת מחדל לאור המצב: "‏נבהיר את המובן מאליו עדיין מדובר בצעד קיצוני, שמוצדק רק על רקע המציאות הקיצונית והמסוכנת שאנחנו מצויים בה, ונדרש על רקע אחריותנו להציל חיים של עשרות אלפי אזרחים. ווידאנו במנגנון, ונמשיך לוודא, שזה ייעשה רק לשם כך. בתקופה, במנגנונים, בעונשין, ובפיקוח הדוק ומובנה בתוך המנגנון".

נציין, כי בקשת המעקב אחר אזרחים אמנם אושרה, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לנסח צעד עדין יותר מהמתוכנן. לאור בקשת נתניהו, השב"כ לא יאכוף מבודדי בית וגם לא יעסוק באכיפת נהלי הבידוד. כך או כך, סמכותו של שירות הביטחון הכללי למעקב אחר הנגיף לא תעלה על תקופה של 30 יום מרגע שתאושר סופית.