מזכ"ל בני עקיבא לכיפה: "רוצים להיות בפעילות, אך גם חשוב לדעת לעצור"

בראיון לכיפה מסביר יאיר שחל, מזכ"ל בני עקיבא, את ההחלטות הקשות שקבעו כי בשבת הקרובה התנועה תשבות מפעילות ושמסע פסח בוטל. כמו כן חשוב לו לציין כי התנועה מתמקדת במה היא כן יכולה לעשות במתכונת הנוכחית

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/03/20 22:32 טז באדר התשפ

מזכ"ל בני עקיבא לכיפה: "רוצים להיות בפעילות, אך גם חשוב לדעת לעצור"
יאיר שחל, צילום: בני עקיבא

בני עקיבא יצאה הערב (ה') בהודעה חשובה שבה הוחלט בתנועה כי בשבת הקרובה הסניפים ישבתו, ושמסע פסח בוטל השנה. כל זאת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והוראות משרד הבריאות והחינוך. החלטות התנועה הגיעו בהחלטה עצמאית, היות וטרם הגיעו החלטות ברורות ממשרד החינוך בנוגע לפעילויות של תנועות הנוער.

בשיחה לכיפה מסביר מזכ"ל התנועה, יאיר שחל, את הסיבה להחלטה: " החלטנו קודם כל לעצור את ה-48 הקרבות בתנועה ולהמתין להנחיות ברורות ממשרד החינוך שטרם הגיעו. כרגע ההחלטה היא של התנועה עצמה, כך גם החליטו בתנועת הצופים. אנו מאמינים כי מטרתנו היא לפעול, לכן גם חשוב לדעת לעצור ל-48 שעות, נקבל הנחיות מהמומחים ובהתאם לכך נערך בהמשך כדי שהתנועה תמשיך לפעול".

בנוגע למסע פסח אמר: "מסע פסח מבוטל סופית, וזה נכון עוד על פי ההנחיות הקדומות בהם לא אין יותר מהתכנסות של 100 איש ולנו יש 30 אלף חניכים. כעת שההנחיות הוחמרו עוד יותר, קל וחמור שהמסע, לצערי, לא יצא לפועל". מבחינת המזכ"ל התנועה מתמקדת כעת באיך היא תמשיך את הפעילות במסגרת הנוכחית, אם זה בפעילויות קטנות או פעילויות וירטואליות. "אנו עושים שיעורים וירטואליים וכן מקיימים פעילויות נקודתיות של סיוע לאנשים מבוגרים וכדומה בתקופה הזו".

"יש לנו אחריות, בתוך האירוע העולמי הזה, ואנו פועלים מתוך ענווה ובנתינת כבוד לאנשי המקצוע ואנו נכבד את ההוראות שיינתנו לנו". בתנועה מקווים שהמדיניות תשתנה בעתיד ולא תפגע ברצף הפעילויות כבר בשבוע הבא "אני מקווה שכבר בתחילת השבוע נדע מה אפשר לעשות, ושנחזור לפעילות, וכמובן שלא יגלוש גם לקיץ ולפעילויות המתוכננות שם".  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן