משבר הקורונה: נתניהו ופנס שוחחו, ואיך זה משפיע על הכלכלה?

ראש הממשלה וסגן נשיא ארצות הברית דנו בדרכי התמודדות עם התפשטות הנגיף, וסיכמו על בדיקת הצעדים הטכנולוגים האפשריים למיגור הנגיף בהקדם. מוקדם יותר אמר נתניהו: "אנחנו מטפלים בשבר על הצד הטוב ביותר". הכלכלה מתחילה להיפגע עקב הצעדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/20 20:17 יב באדר התשפ

משבר הקורונה: נתניהו ופנס שוחחו, ואיך זה משפיע על הכלכלה?
פנס ונתניהו. דנו בפתרון משבר הקורונה, צילום: גיל יוחנן

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס שוחחו לפני דקות אחדות אודות המשך שיתוף הפעולה הישראלי- אמריקני בפתרון משבר הקורונה. השניים, ששוחחו בתיאום מתאמת הטיפול בנגיף מטעם הבית הלבן ד"ר דברה בירקס, דנו כיצד ניתן לקדם שיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי בעניין הנגיף וכן שיתפו בדרכי התמודדות עם הנגיף המשתולל. 

נלחמים בנגיף הקורונה

נגיף הקורונה. משבר עולמיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר, כי מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה לנגיף המתפשט בישיבת הממשלה ומנה את הצעדים שישראל עושה על מנת להתמודד עם המצב. "כדי להתמודד עם הנגיף אני פועל גם ברמה הבינלאומית. שוחחתי עם מנהיגים רבים ב-72 השעות האחרונות, ויזמתי שיחת ועידה שנקיים עמם השבוע, כדי לדון בסיוע בינלאומי הדדי. יש לישראל מה להציע ויש לישראל גם מה לקבל, אנחנו בעמדה טובה".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "אנחנו מטפלים במשבר הקורונה על הצד הטוב ביותר. אני חוזר ומבקש מאזרחי ישראל: שמרו בקפדנות על ההוראות וההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות. זה לא צחוק, וזה לא דבר של בחירה - צריך פשוט לעשות את זה. כל הקפדות ההיגיינה האלה מעכבות או מונעות את ההתפשטות של הנגיף, לכם, לבני משפחותיכם ולכל בני האדם במדינת ישראל - אנא הקפידו על כך". 

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס גם הוא לעניין מוקדם יותר היום ואמר בהצהרה לתקשורת כי ייתכן ומשרדו ינקט בצעדים חריפים יותר למניעת המשך התפשטות הנגיף. "יכול להיות שיהיו צעדים גדולים במשך היום. יהיו הנחיות לראות מה עושים".

ליצמן,מזהיר מפני הפרת צו בידוד בית.

ליצמן,מזהיר מפני הפרת צו בידוד בית.צילום: פלאש 90

ראש אגב תקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, אמר היום לגבי התמודדות המשק עם הנגיף, "המשק נכנס למשבר באופן טוב יחסית, אין ספק שנושפע, צריך לעשות צעדים באורך רוח ובמתינות כדי לעבור את המשבר".

לגבי הגרעון בתקציב שקיים זה מכבר והשפעתו על המשבר, אומר מרידור, בראיון לערוץ 12,  כי "עד כה הצעדים לא הביאו לידי משבר, אך אם המשק יכנס למשבר, המשק במצב טוב" עוד הוסיף, "ישנם אמצעים שיכולים לעזור, ביניהם כלי שכבר הוזכר,הלוואות לעסקים- דרך קרן שהקים משרד האוצר". "חושב שהעניין הוא להסתכל על הדברים נכוחה ולהבין מהם הצעדים שיש לעשות, באחריות ובמתינות". אמר מרידור, 

לגבי העסקים הקטנים, הוסיף כי בשלב זה העזרה היא תזרימית, ככל שיתפתח, משרד האוצר יפעל בהתאם. "אם האירוע יהיה עולמי עם האטה בצמיחה- מדובר בעניין אחר, עם השפעות גלובליות והאטה בצמיחה. כרגע יש הבדל גדול בין אירוע שמתחיל ומסתיים בענף התיירות והתעופה או משפיע על תחומים נוספים, משרד האוצר ינקוט את כל הצעדים הדרושים. הדבר החשוב הוא אורך רוח- לכן בשלב זה יצאה רק העזרה התזרימית- בהמשך תצא עזרה נוספת", כך לדבריו.