קורונה: סגר הוטל על צפון איטליה

לאחר ש-1,200 בני אדם נדבקו ביממה האחרונה בנגיף, הטילה ממשלת איטליה סגר על כרבע מאוכלוסייתה. ראש ממשלת איטליה: "זה זמן לאחריות אישית". בסין נהרגו שישה בני אדם בהתמוטטות מלון ששימש כמתקן בידוד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/03/20 07:17 יב באדר התשפ

קורונה: סגר הוטל על צפון איטליה
קורונה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

 

באיטליה כ-16 מיליון איטלקים נמצאים תחת סגר. את המהלך החריג הטילה לפנות בוקר (א) ממשלת איטליה על רוב הערים בצפון המדינה כאמצעי זהירות שנועד למתן את התפשטות נגיף הקורונה. הסגר יישאר בתוקף עד ל-3 באפריל וכניסה לאזורים אלה ויציאה מהם תהיה מותרת רק במקרים חריגים. מספר הנדבקים באיטליה זינק אתמול ל-5,883 בני אדם, ועד אתמול דווח באיטליה על 233 בני אדם שמתו כתוצאה מהידבקות בנגיף. ראש הממשלה האיטלקי ג'וזפה קונטה אמר : "אנחנו עומדים בפני מצב חירום, זה הזמן לאחריות אישית".

בארצות הברית התקיים בחודש שעבר "הכינוס הפוליטי השמרני", ובוושינגטון, הודיעו לפנות בוקר (א) כי אחד הנוכחים באירוע נמצא חולה בנגיף הקורונה, כך פורסם ברויטרס. מי שהשתתפו בכנס היו הנשיא, דונלד טראמפ, וסגנו, מייק פנס. עם זאת, נטען כי החולה לא קיים אינטראקציה עם שני הבכירים. בנוסף, הפנטגון אישר כי לוחם מארינס נדבק אף הוא בנגיף, וזהו מקרה ההידבקות השלישי בצבא האמריקאי.

בארגנטינה דיווחו על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהנגיף.

בקוריאה הדרומית 93 בני אדם נוספים אובחנו כחולים בוקורונה - כך נמסר היום מרשויות הבריאות במדינה. בכך עלה מספר הנדבקים במדינה ל-7,134 בני אדם.

בסין התמוטט הלילה מלון בעיר קוואנז'ו שבדרום-מזרח סין ומדווחים של המשרד לניהול החירום במדינה עולה כי שישה בני אדם מצאו את מותם בהתמוטטות ועוד עשרות נלכדו. המלון שימש כמתקן בידוד לחולים בקורונה. מתוך ההריסות חולצו 43 אנשים, כש-36 מהם פונו לבתי חולים. סריקות נערכות לאיתור 28 לכודים נוספים.