כתבי האישום נגד נתניהו: הפרקליטות ביקשה חיסיון מבנט אך הוא סירב

הפרקליטות מבקשת להוציא שלוש תעודות חיסיון בתיקי נתניהו השונים. התעודה מאפשרת לפרקליטות להסתיר חומרים שנאספו במהלך החקירה ומסירתם לנתניהו. בנט לבינתיים סירב לחתום: "היקף החיסיון המבוקש אינו מוצדק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/20 15:34 ח באדר התשפ

כתבי האישום נגד נתניהו: הפרקליטות ביקשה חיסיון מבנט אך הוא סירב
שר הביטחון נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הפרקליטות מבקשת להוציא שלוש תעודות חיסיון בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו השונים. על התעודות נדרשו לחתום השרים במשרדי האוצר, ביטחון פנים וביטחון. תעודת חיסיון היא תעודה המאפשרת לפרקליטות להסתיר חומרים או מידעים מודיענים שנאספו במהלך החקירה ומסירתם לנאשמים , קרי נתניהו, ובאי כוחם עלולה לחשוף מקורות מודיעיניים, שיטות פעולה, ומידע ביטחוני רגיש.

על תעודה אחת חתם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והיא נועדה לחסות על מקורות מודיעניים ושיטות פעולה של משטרת ישראל. על תעודה אחרת חתם שר האוצר משה כחלון, והיא נועדה לחסות על שיטות עבודה ומקורות מודיעניים של הרשות לניירות ערך, ובקשה לתעודת החיסיון השלישית הועברה למשרד הביטחון כדי לאפשר לפרקליטות לחסות על מידעים ביטחוניים רגישים העולים מחלק מחומרי החקירה.

עד רגע זה שר הביטחון נפתלי בנט סירב לחתום על התעודה, ואף הוציא תגובה רשמית על פרסום העניין: "מדובר בהדלפה מכוערת במטרה להפעיל לחץ פסול על שר הביטחון. ללשכתו של שר הביטחון, נפתלי בנט, אכן הגיעה לפני מספר שבועות בקשה מהפרקליטות להטיל חיסיון על חומר מסווג שקשור בתיקי ראש הממשלה נתניהו". 

בנט מבהיר מדוע טרם חתם: "בהתאם לסמכותו, בחן השר את החומרים והגיע למסקנה כי היקף החיסיון המבוקש אינו מוצדק, וכי יש בו כדי לפגוע ביכולתו של ראש הממשלה נתניהו להגן על עצמו במשפט, ללא צידוק ביטחוני מתאים. משכך, צמצם השר את היקף החיסיון והנחה את גורמי המקצוע לנסח תעודת חיסיון חדשה, וזאת מבלי ששוחח על כך עם ראש הממשלה או אנשיו. הדלפת השיח לתקשורת במטרה להפעיל לחץ לא תצלח, שכן השר איננו חותמת גומי של הפרקליטות. השר בנט יחתום על התעודה רק בנוסח המחודש, התואם את הנחייתו".