מכת הקורונה: מדינות נוספות מדווחות על התפשטות הנגיף

מדינה ערבית נוספת מדווחת על התפשטות הנגיף בשטחה, ומצטרפת לבחריין וכווית. גם באירופה התרחבה ההתפשטות, בגרמניה ובגאורגיה. ארצות הברית הוציאה אזהרת מסע לאזרחיה עבור נסיעות לאיטליה ואיראן.

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/02/20 20:21 א באדר התשפ

מכת הקורונה: מדינות נוספות מדווחות על התפשטות הנגיף
ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מכת הקורונה: גם באירופה החלה הקורונה להתפשט: משרד הבריאות בגאורגיה מסר הערב (ד') כי זוהה מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה במדינה. שר הבריאות של גרמניה, שבה אותרו 18 חולים בנגיף הקורונה עד כה, מסר כי "אנחנו בתחילתה של מגפה במדינה". השר ינס שפאן אמר כי על בתי החולים והמרכזים הרפואיים להיערך ולהציג תכניות מנע בנושא, והביע חשש מפני היכולת לעקוב אחר כל מקרי ההידבקויות בארצו. בבריטניה יש כבר 13 אנשים שנדבקו, בספרד 12, בבלגיה ובשוודיה יש נדבק אחד.

הרשויות בפקיסטן מדווחות לפני דקות אחדות כי נגיף הקורונה התפשט בתחומי המדינה, וזאת לאחר ששני בני אדם אובחנו כנשאים של הנגיף המסוכן. בכך, פקיסטן היא המדינה הערבית השלישית אליה חודר הנגיף, זאת לאחר שהידבקות בנגיף דווחה גם בבחריין וכווית.

נזכיר, כי מוקדם יותר היום הוציאה ארצות הברית אזהרת מסע לאזרחיה עבור נסיעות לאיראן או לאיטליה, וזאת מחשש שתיירים אמריקניים יגיעו לאחת המדינות וישאו עמם את המחלה ממדינות אלו. עם זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הרגיע את עוקביו בטוויטר אמש כשצייץ כי הווירוס בתחומי המעצמה נמצא תחת שליטה. הנשיא האמריקני הוסיף ואמר כי ארה"ב נמצאת בקשר הדוק עם כלל הגורמים הרלוונטים ברחבי העולם וכן עם ארגון הבריאות העולמי ומומחים נוספים.

נזכיר, כי מוקדם יותר היום, הרשויות בברזיל דיווחו על מקרה הידבקות ראשון מהנגיף המסוכן. בכך התפשטה המחלה והגיעה גם לדרום אמריקה, זאת לאחר שדווחה גם בשלל מדינות אסיה, אירופה, ביניהן בחריין וכווית. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן