יהודה גליק שוחרר ממעצר לאחר ש"הלך לאט מידי" במתחם הר הבית

המשטרה שחררה את חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, לאחר שנעצר בהר הבית שבירושלים. לטענת גליק, השוטרים עצרו אותו כי "הלך לאט מדי". תנועת סטודנטים למען הר הבית: "ממחיש את החרפה הגדולה שלנו בהר הבית - ההר לא בידינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 14:26 כג בשבט התשפ

יהודה גליק שוחרר ממעצר לאחר ש"הלך לאט מידי" במתחם הר הבית
ח"כ יהודה גליק בהר הבית, צילום: מטה ארגוני המקדש

לפני מספר דקות משטרת ישראל שחררה את חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, לאחר שעצרה אותו הבוקר (ג') בהר הבית שבירושלים. לטענת גליק, השוטרים עצרו אותו כי "הלך לאט מדי". לפי גורמים המעורים בנושא "גליק הפר את הנהלים המוכרים בהר הבית, עורר פרובוקציה וסירב לעיכוב". גליק, נודע במשך שנים במאבקו נגד הגבלת כניסת יהודים להר הבית, והפך לסמל בנושא.

https://www.facebook.com/620843978020130/videos/vb.620843978020130/630073567808088/?type=2&theater

תום ניסני, יו"ר תנועת "סטודנטים למען הר הבית": "מעצרו של ח"כ ישראלי לשעבר באזיקים ועוד מיד לאחר סיור עם חברי קונגרס אמריקאים ממחיש את החרפה הגדולה שלנו בהר הבית - ההר לא בידינו. מזה זמן שמשטרת ישראל בחסות המשרד לביטחון פנים של השר ארדן ממשיכים להצר את צעדיהם של העולים להר הבית היהודים. אנחנו לא ניתן למצב הזה להימשך ונמשיך להיאבק עד לקבלת זכויותינו בהר".

גם בעוצמה יהודית הגיבו בנושא: "אנו מוחים בתוקף על מעצרו של יהודה גליק הבוקר בהר הבית. כל מי שמכיר את גליק יודע שהוא נלחם על זכויות לגיטימיות ועל כן מדובר במעצר שווא וחלק מההתנכלות של המשטרה ליהודים שעולים להר. אנו קוראים למשטרה לשחרר את גליק במיידי ולשנות את החוקים שמפלים לרעה את היהודים שעולים להר".

מועמדת "ימינה" שרה ב"ק הגיבה גם כן:"המצב שבו תחת ריבונות ישראלית יהודים לא יכולים להסתובב בהר הבית באופן חופשי ללא פיקוח משטרתי על צעדיהם היא הזויה ואבסורדית. המדיניות של רדיפה והצרת צעדיהם של יהודים בלבד היא עידוד ישיר לגורמים המוסלמים הקיצוניים. מוטב שמדינת ישראל תצר את צעדיהם של הגורמים המסיתים והאלימים ולא של יהודים שוחרי שלום שמבקשים לקיים את מצוותם".