משרד החינוך לבתי הספר: הזהירו את הילדים מאתגר ה - TIKTOK

המלצה חריגה של משרד החינוך מבקשת מבתי הספר להנחות את הילדים להימנע בהשתתפות "אתגר הקפיצה" שבאפליקצייה. בטרנד החדש, הילדים מופלים בעוצמה על גבי קרקע קשה, דבר שעשוי להוביל לפציעות חמורות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 12/02/20 19:00 יז בשבט התשפ

משרד החינוך לבתי הספר: הזהירו את הילדים מאתגר ה - TIKTOK
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד החינוך בהמלצה חריגה לבתי הספר: שוחחו עם הילדים לגבי "אתגר הקפיצה" באפליקציית TIKTOK. האתגר החדש עשוי להוביל לפציות חמורות ביותר, עד כדי אשפוז, זאת בגלל נפילה בעוצמה של עמוד השדרה על גבי קרקע קשה. במשרד מבקשים מבתי הספר לבצע שיחת מניעה מהילדים ולהסביר את הסכנות הטמונות באתגר.

אפילקציית  TIKTOK ידועה ככזו שמושכת אליה עשרות אלפי בני נוער ומאפשרת שיתוף תמונות ברשתות החברתיות, או אם תרצו - האינסטגרם החדש. אלא שאתגר חדש באפליקציה מביא עמו דאגה להורים רבים שילדיהם נמצאים בסצנה. באתגר החדש, קוראים המשתמשים לחברהים להפיל בחוזקה את החבר הקרוב אליהם על הקרקע עליה הם עומדים באותו רגע. בכך - בתוך מספר ימים הגיעו מאות סרטונים של ילדים המופלים בחוזה על עמוד השדרה שלהם, על גבי חול או מזרן. 

אלא שההורים חוששים שהטרנד החדש יזלוג למחוזות מסוכנים - כמו למשל הפלת החבר על גבו והתנגשות הגב עם קרקע קשיחה כמו מדרכת רחוב או רצפת בית, שעשויה לחולל נזק לעמוד השדרה ואף לייצר נכות לטווח ארוך. "ילדים יודעים לספר שהכי הרבה צפיות ועוקבים ישיגו כאשר מישהו נפגע", מסביר  רן בראון, מנהל מכון מתבגרים ל - mako, "וכך הומצאו בארץ או אומצו מחו"ל שורה של אתגרים שבהם קבוצת ילדים מתאמת ביניהם להביך ילד נוסף לעיני המצלמה".

לדבריו של בר און, "הקורבן לרוב חושב שהוצע לו להשתתף בסרטון טיקטוק תמים (ולא פעם הוא גם יהיה ילד תמים או דחוי בשכבה) אך באותו זמן מתואמים חבריו שברגע האמת יעשו מעשה אשר יביך אותו, יצולם ויעלה לטיק טוק לעיתים בניגוד לרצונו. ככל שהמעשה יותר קיצוני כך גם תגדל הפופולריות וכך נוצרים, בשטח בית הספר, אתגרים מסכני חיים", הוסיף. "ישנם בתי ספר אשר ללא הבנתם מעודדים זאת על ידי הצבת עמדות טיק טוק בשטח בית הספר. רק בחודש שעבר דיווחנו על אתגרים מסוכנים נוספים באפליקציית טיקטוק: אתגר נפילת החפצים מגובה ואתגר הנפילה משולחנות. חלק מהילדים שצילמו את עצמם מבצעים אותם נפגעו - והובהלו לטיפול רפואי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן