בתוך פחות מיממה: מוות נוסף מנגיף הקורונה מחוץ לסין

התפשטות המחלה ממשיכה לגבות קורבנות, כאשר הפעם המוות מתרחש בעיר הונג קונג. עד כה נספו מנגיף הקורונה לפחות 420 איש. חלק מהמדינות בצעדי מניעה מחשש להידבקויות גם אצלהן

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/02/20 07:26 ט בשבט התשפ

בתוך פחות מיממה: מוות נוסף מנגיף הקורונה מחוץ לסין
אילוסטרציה, צילום: pexels (Pixabay)

נגיף הקורונה גובה קרבנות נוספים: אמש (ב') דווח על מקרה מוות נוסף מחוף לסין - הפעם בהונג קונג. על פי הדיווח, מדובר בגבר כבן 39, שנפטר מהמחלה לאחר שסבל ממחלות רקע. כאמור, זהו מקרה מוות נוסף מחוץ לערי סין, כאשר רק שלשום דווח על קורבן נוסף מהפיליפינים שנספה גם הוא במחלה הקשה. 

עוד מדווח, כי מניין ההרוגים בסין עלה אמש ליותר מ- 420 איש וכעת ישנם לפחות  20,438 בני אדם במדינה שאובחנו כחולים בווירוס. בנוסף, ישנם לפחות 151 מקרי הדבקות ב-23 מדינות נוספות כולל ארצות הברית, יפן, תאילנד, הונג קונג ובריטניה.

הפאניקה מהתפשטות הנגיף עושה את שלה, כאשר חלק מהמדינות החליטו לסגור את שעריהן לכל הבאים מסין, כאשר גם בישראל בוצעו צעדי מניעה מההתפשטות. משרד הבריאות ביקש מכל המגיעים מהמדינה האסייאתית להישאר בבידוד לתקופה של לפחות 14 יום מיום הגעתם ולדווח על כך לרופאם האישי.

מי שכבר הספיק להימלט מסין הוא שליח חב"ד ששהה במדינה יחד עם משפחתו, הרב דוב הניג שאמר: "עזבנו את העיר צ'נגדו, מחוז סצואן כי יש כאן סכנת נפשות ופיקוח נפש דוחה הכל. המרחב האווירי ייסגר מחר לחלוטין ובקהילה יישארו 12 אנשים סך הכל כשרובם לא יכולים לצאת כי יש להם חיות מחמד שלא ניתן להטיס אותם או כי יש להם בן משפחה סיני. השארנו במקום מישהו מהקהילה שידאג לכולם לאורך בחינם, יש לנו מסיכות ואספקה גדולה לכולם"