ג'ארד קושנר: הנשיא טראמפ היחיד שהצליח לקבל מהישראלים הסכמה על מפת חלוקת שטחים

חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ האשים, בראיון לטלוויזיה המצרית, את הפלסטינים בדחיית הסכמי השלום בשנים האחרונות: "כשמישהו מנסה לעשות עסקה במשך 20 שנים ונכשל, מחליפים אותו במישהו אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 12:16 ז בשבט התשפ

ג'ארד קושנר: הנשיא טראמפ היחיד שהצליח לקבל מהישראלים הסכמה על מפת חלוקת שטחים
תומך בישראל. קושנר ונתניהו, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

יועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ראד קושנר התראיין היום (א') לטלוויזיה הסעודית ואמר כי "הנשיא טראמפ הוא היחיד שהצליח, בגלל קשריו הטובים עם ישראל וכיוון שהישראלים מאמינים בו, לקבל מהם הסכמה על מפת חלוקת שטחים".

קושנר המשיך את סבב הראיונות של, ותקף את ההנהגה הפלסטינית בראיון לטלוויזיה המצרית: "יש לה רקורד של 20 שנים של החמצת הזדמנויות. בעסק שלי, כשמישהו מנסה לעשות עסקה במשך 20 שנים ונכשל, מחליפים אותו במישהו אחר".

כזכור בשבוע שעבר הציג הנשיא טראמפ את תכנית השלום שלו, אולם הפלסטינים מיהרו לדחות אותה. אמש (שבת) שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הודיע היום (שבת) בתום כינוס החירום של הליגה הערבית, כי הארגון "עומד לצד העם הפלסטיני לאחר ההכרזה על עסקת המאה ודוחה אותה". אל-מאלכי הודיע עוד, כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יציג במועצת הביטחון של האו"ם ב-11 בפברואר הקרוב, תוכנית שלום חלופית, במקום תוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדבריו, "היוזמה הערבית היא תוכנית השלום המינימלית של מדינות ערב". עוד אמר יו"ר הרשות כי: "הם (האמריקאים) רוצים שאכיר בישראל כמדינה יהודית - אבל היא לא. יש מיליוני ערבים, רוסים נוצרים ומוסלמים. כשנפלה ברית המועצות כל מי שרצה להגר לישראל היגר, ועכשיו הם אזרחים".

התכנית במלואה כוללת הקמת מדינה פלסטינית ב-70 אחוז משטחי יהודה ושומרון, אולם רק במידה והרשות הפלסטינית תעשה צעדים הכוללים הפסקת תשלומים למשפחות מחבלים. ההחלטה על הקמת המדינה הפלסטינית בלב המדינה עוררה את זעמם של ראשי המתיישבים והמנהגת ימינה שהודיעה שתתנגד לחלק הזה בתכנית